måndag 4 maj 2015

Wiiii, jag har tränat! TRÄNAT!

A-barnet somnade sen och höll sig sovande, tummen upp!
Jag håller på med ett inlägg om återhämtningen efter snittet, men jag kan meddela att det gått långt över förväntat ända från dag ett. Så långt över förväntan att jag i förra veckan på Junos treveckorsdag mailade träningsproffset, bloggaren och kejsarsnittade Uppochhoppa-Sofy och ba: Hallå ja, hur mycket ska man egentligen lyssna på kroppen för jag känner mig typ läkt nu? Hon tyckte att det lät aningens orimligt och sa åt mig att ta det lilla lugna och skynda långsamt ett tag till vilket hon så klart har rätt i, så i dag började jag med grundpasset i Olgas bok.

Förutom en uppvärmingsövning där man ska ligga på mage (aj tuttarna!) och en där man skulle göra ett djupt utfallssteg (aj framfogen!) så klarade jag alla övningar i program ett utan problem och klarade till och med plankan (på knän och armbågar) i hela 1 minut och 42 sekunder utan att det gjorde ont någonstans. Yey kroppen! Yey mig! Yey Juno som kan sova utan att behöva ligga PÅ mig, till skillnad från sin storebror (minns att jag var grymt avis på alla som lade upp sådana här bilder...)!

9 kommentarer:

  1. Ser fram emot ett inlägg på Move it Mama snart då'rå.

    SvaraRadera
  2. Eller jag menar: heja heja! grym du är!

    SvaraRadera
  3. What Katta said båda gångerna <3

    SvaraRadera
  4. Blev inte snittad men säger ändå, ta det lugn! Hade en snabb och okomplicerad förlossning, kom igång med träning, mådde toppen å hej och hå. Pang efter 6 mån fick jag ont i bäckenet efter att ha ridit. Nu har det gått 3 mån till och jag har inte blivit bättre. Inte en sanning för alla men min tips till alla som vill ha ett är ändå att en typ inte kan ta det för lugnt. Men vad roligt att det känns så bra!! :)

    SvaraRadera
  5. Hej. Har en fråga om hur ni löst sovsituationen med en liten och en nyfödd? Hur och var sover storebror och hur och var sover lillasyster? Vår kille sover så bra på nätterna i sin spjälsäng i vårt sovrum, men när lillasyster kommer kanske det kommer bli ett för stort störningsmoment för honom. Plus att lillasyster kommer inte att kunna sova mellan oss i sängen i babynästet som han gjorde, för vill han komma ner i vår säng på morgonen så snor han runt så mycket att han smäller till både mig och sambon. Vi vill gärna inte att han sparkar lillasyster i huvudet.

    SvaraRadera
  6. (Tillägg: min kusin sjukgymnasten sa till mig igår att det Erika beskriver ovan inte är så ovanligt, tydligen löpning och annat hopp och skutt som kan vara lurigt trots att man tror att kroppen är helt hundra och som vanligt. Men spinning och styrka var okej att köra på sa hon, det vill säga bra/viktigt osv! Vill inte vara neggig och du har säkert kört nån vettig träningsform, jag bara vb info (jag hade själv ingen koll utan hade verkligen tänkt sätta igång och löpträna nu snart. Samt gå på hopp och skutt-pass). Hur som, att komma igång med bra träning är ju superbra, GRYMT av dig att ha börjat redan!!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh, hoppas detta inte lät som nån himla pekpinne, såklart känner man bäst själv vad som funkar och inte! Ville bara vb vad jag själv just lärt mig och faktiskt inte visste innan. Kram!

      Radera
  7. Jag förstörde mina magmuskler när jag gjorde plankan efter att fått barn... Det var plankan som de rekommenderade för att bygga upp post-preggokroppen på både bb och mvc så jag gick all in. Magmusklerna blev mer separerade/ blev iaf absolut inte mindre separerade. Då trodde jag att jag borde göra mer plankan... Ja det blev bara värre. Sen skaffade jag mammamage-appen och läser att plankan INTE är bra!? Nu har jag kört igenom mammamage och nu är magmusklerna äntligen okej... Ungen är nu över 2 år så det tog sin lilla tid.

    SvaraRadera