tisdag 9 juni 2015

Bud bud, jag fick ett bud!

Joråsåatteh – det är inte bara de coola stadsbloggarna som kan svänga sig med uttryck som "jag fick ett bud med..." efter i går kan även jag sålla mig till den skaran av bloggare! Dock inget glammigt som typ skumpa, utan exakt vad en barnfamilj kan behöva: färsk pasta med koktid på en (1) minut!

Och det kunde ju inte vara bättre tajming, Tobbe hade nyss ringt hem och berättat att han blivit beordrad övertid och slutar först 21:30 = jag skulle behöva klara hell hours alldeles ensam, tacka fan för att man blir glad när det någon kommer och ger en mat som praktiskt taget är färdiglagad?

Det ringde en tjej från pr-byrån för att dubbelkolla adressen och meddela att det var ett bud på väg. Hon sa också att det var "en utmaning" för taxibolaget att hitta hem till mig. Jojo, så är det när man bor mitt i ett skånskt rapsfält och inte på Kungsholmen. Och efter någon timme knackar det på dörren och där står en glad snubbe med en kylbox med tre paket färsk tagliatelle. Jag riktigt såg på taxichauffören att han väl aldrig varit med om något så dumt som att köra mitt ut i tjottahejti för att låta en eventkille lämna gratis pasta till en småbarnsmorsa med kräks på tröjan.


Och pastan var skitgod! Och smart, dom har kokt grönsaker och gjort puré av som de sen torkat och blandat i mjölet så det är nästan hälften grönsaker och mindre mjöl. Och verkligen sjukt gott!

Det underlättar ju säkert för smaklökarna om ni får pastan hemlevererad mitt i värsta eftermiddagskaoset, men även ni som har gott om tid och inte har två komplett osynkade småungar att parera utbrott ifrån kan säkert uppskatta den.

OBS: Får noll kronor för att skriva detta och riskerar väl att få en miljon bud med halvfabrikat hem nu, men det får det vara värt. Är det budpremiär så är det!

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Jag skulle också behöva ett bud idag..

    SvaraRadera
  2. Den är så god! Har bara provat den med blomkål än så länge med det var en hit hos hela familjen!

    SvaraRadera