tisdag 9 juni 2015

Frågelådan öppnar NU!

Hej hallå! Jag tycker att vi tar och styr upp en liten frågestund på blögga va? Dels för att jag har bloggtorka deluxe, och dels för att jag har fått massa frågor i kommentarerna som jag inte har svarat på. Om ni inte undrar något så får ni låtsas, så det inte blir pinigt tomt i kommentarsfältet.

Minns ni förresten den gamla goda tiden före Instagram när man faktiskt fick kommentarer, ganska många till och med, på helt vardagliga inlägg? Håhå jaja, det var tider det, nu krävs det ju att man typ föder barn för att komma upp i 25 stycken om ens det. 

Men skit i det nu: fråga på! 

18 kommentarer:

  1. Ja så sjukt trist när ingen orkar kommentera från mobilen.. SÅ jobbigt är det ju inte.
    Men ok fråga... Vad är det för nytt spännande projekt du har på G? Och tänker du dig att du slutar med, eller bara tar en paus från, journalistiken?

    SvaraRadera
  2. OK. Vad har du att säga till mig, som efter 12 år som forskare har gett mig in på att vara journalist (jag vet själv att det är puckat och jag jobbar mest som kommunikatör, men kan inte sluta drömma om ett vetenskapsjournalistjobb)?

    SvaraRadera
  3. Jag undrar hur det här med en kommentarsfri blogg påverkar dig? Minskar det glädjen med att blogga? Skulle du kunna blogga om bloggen var utan kommentarsfält? Sen har jag en annan fråga jag får ställa nästa gång jag sitter på toa /ensam hemma med två barn

    SvaraRadera
  4. Jag vill veta vad jag ska skriva om. Eheheeeheee. Nej men jag är lite avis på ditt chill. HUR GÖR DU FÖR ATT VARA SÅ CHILL MÄNNISKA? Mvh, Inte så chill person

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Jag vill veta mer om din (får jag anta) briljanta företagsidé och hur planerna går där. Fast jag gissar att du kanske inte kan säga så mycket om det än? För då hade du redan gjort det? I övrigt saknar jag inlägg om hundarna och om din stil (frisyr och kläder) bara för att vi är så totalt olika och det gillar jag!

    /Anna

    SvaraRadera
  6. Jag vill också veta mer om ditt nya företagande. Vad ska du göra? Hur gör man? Är det läskigt med f-skattesedel och moms osv?

    SvaraRadera
  7. Jag vill ha tips på hur man kan göra för att lära känna andra föräldrar när 1) föräldragruppen jag är med i är jättetrevlig men ingen vill ses oftare än varannan vecka och jag hade gärna tagit barnvagnspromenader en gång i veckan 2) närmsta öppna förskolan är kyrklig, känns lite daterad och ger mig ingenting?

    SvaraRadera
  8. Glömde skriva... 3) närmsta vännerna med barn har nu tvååringar och ingen av dem är dagledig längre.
    Det blir alltså så att mina veckor blir lite väl enformiga och jag hade som sagt önskat mer av det enkla spontana umgänget som t ex barnvagnspromenader.

    SvaraRadera
  9. Du är ju expert på att ta hem vuxna omplaceringar och idag får vi hem vår tvååriga Boxer så jag undrar: har du tips på hur vi bäst gör i starten för att Ester och den nya tiken ska komma bra överens? Nu har de redan träffats och det gick bra, men en är ju ändå lite nervös. Kram!

    SvaraRadera
  10. Okej. En sover, den andra leker.

    Jag har ibland lite dåligt samvete för att vi flyttade ut på landet. Jag älskar det dundermycket och mina barn med, men jag tänker när de blir äldre och den åsiktstrånghet och instängdhet som jag själv upplevde när jag växte upp. Att jag kommer att hämma deras chans att kanske vilja bli olika. Samt hela den här grejen med skolskjuts, att behöva köra dem överallt, långt till kompisar osv osv. Hur tänker du om det här?

    SvaraRadera
  11. Jag är nybliven tvåbarnsmamma, ettan är någon månad äldre än Sigge och tvåan någon vecka yngre än Juni.
    Denna vecka har barnens pappa börjat jobba igen och jag ska själv rodda vardagen här hemma. Jag undrar hur du löser det med bajs upp till nacken (eller kräk i ditt fall) med tvåan, vrål från ettan för att mjölken är sluuut eftersom någon hällde ut den i soffan, ledsna illskrik från ettan för att hen inte har fått mat på SÄKERT en timme, kissnödig, huvudvärk pga kaffet fått kallna på diskbänken igen, samtidigt som telefonen ringer, rörläggaren kör in på gårdsplanen och du ska lämna på förskolan om en halvtimme?
    Alltså, jag behöver tips i tvåbarnskaoset please! Du verkar så cool och lugn! Hur lägger du upp din dag?

    SvaraRadera
  12. Ledsna illskrik från TVÅAN menade jag ju såklart.

    SvaraRadera
  13. Jag undrar om ni har orkat fortsätta med tygblöjor, samt om ni har använt/använder tygblöjor på förskolan och hur personalen i så fall reagerat? Förskolestart till hösten för oss som i dagsläget deltidar tygisarna...

    SvaraRadera
  14. Jag (som stadsbo) undrar hur den sociala biten ser ut där ni bor? Är man väldigt utelämnad till sig själv eller har man koll på varandra och hjälps åt etc?

    SvaraRadera
  15. Jag vill veta mer om dina ergobaby erfarenheter! Hur länge använde du den till Sigge? fortfarande? När använder du den som mest (både situation men är också nyfiken på vilken ålder Sigge var när du använde sele som mest). Har du några fiffiga tillbehör eller nått annat trevligt tips om ergo att dela med dig utav?
    Jag har själv en ergo360 (och kids som är jämngamla med dina kids!)

    SvaraRadera
  16. Vad har du för mål med löpningen nu när du är klar med barnafödandet?

    SvaraRadera
  17. VARFÖR HAR DU INTE TAGOT BORT MIN GAMLA BLOGG OCH LAGT TILL MIN NYA I DIN LÄNKLISTA

    SvaraRadera
  18. Är Östersundsplanerna helt nedlagda eller bara uppskjutna på obestämd framtid?
    Om du skulle tvingas flytta till ett annat utomskandinaviskt land, vilket skulle det vara?
    Om du fick åka tillbaka i tiden till då du just tagit studenten, skulle du göra något annorlunda (plugga något annat, t.ex.)?

    SvaraRadera