söndag 31 maj 2015

Kan ej förklara den oerhörda respekt jag känner för folk som inte får sova på, säg, flera år (jag jag tittar på er, Hellbears).

I dag är Juno sju veckor och tre dagar. Det betyder att det var sju veckor och fyra dagar sedan jag sov mer än typ tre timmar i sträck (hallå, gick inte att sova i peppen natten före snittet ju!). Jag är så trött. Och det där med att "sova när bebis sover", det gick ju bra i början när hon faktiskt sov hela tiden men nu är hon ju vaken större delen av dagarna så då är det kört. PLUS, att jag kan inte sova hur som helst på dagtid. Ligga i soffan och stirra upp i taket möjligtvis, men sova ikapp förlorad sömn? Aldrig.

I dag har ungen däremot sovit från och till typ hela dagen, men då gjorde Sigge en liten turnaround och sov ingen middag alls.

Ingen. Middag. Alls.

Vanligtvis sover han mellan 11-14 på helgerna men det sket han i i dag eftersom vi var iväg på loppis hos några kompisar och kom hem lite för sent för att Mr Måste Ha Rutiner skulle kunna somna. Han satt och nickade till i bilen men jag höll honom vaken så han skulle kunna sova ordentligt hemma, men när vi väl kom hem så låg han i sängen med nappflaskan i en kvart och sen hörde jag ett gäng peppiga MAMMAMAMMAMAMMA från sovrummet, så det var bara att gå och hämta honom. Uuuuhhhh.

Oh well, this to shall pass osv. Gjorde massa fynd på loppisen och fick hänga med trevliga människor, så det var ju värt resan ändå. Trots att hjärnan känns som äppelmos.

20 plagg, två par gölliga mini-Nike och två böcker för 300 spänn!

6 kommentarer:

  1. Finns det något som är värt en förlorad middagsvila så är det en loppis! / En som brukade gråta när bäbisarna inte sov middag samtidigt = att jag inte fick sova middag.

    SvaraRadera
  2. Jag fick mitt första barn en dag efter dig och nu mitt andra några veckor före dig. Vår förstfödde sov fruktansvärt dåligt första 13 månaderna och det var först för två månader som han för första gången sov en hel natt utan att vakna. Oftast vaknar han fortfarande 1-2 ggr/natt. Men på nåt sätt klarar man det även om man alltför ofta känner sig rätt dum i huvudet. Ville bara säga att man pallar mer än man tror och hoppas du får sova snart. :)

    SvaraRadera
  3. Har en treåring som fortfarande inte sover och en lillebror som just nu är i en fas då han lajvar att han är sin syrra (läs: vill amma minst en gång/varannan timme). Ibland överväger jag att lägga in mig på psyket, för DÄR låter de väl en i varje fall sova?

    SvaraRadera
  4. Åh, jag lider med dig. Men kul att se att du också är bra på att second hand-shoppa utan sömn i kroppen. Jag gör ofta mina bästa - eller åtminstone, eh, mest spännande - fynd när jag inte sovit på ett tag.

    SvaraRadera
  5. Glömmer aldrig minen på min kompis när jag överlyckligt utbrast att
    'Äääntligen sover Dante nätterna igenom! Ja okej, han vaknar två, tre gånger per natt kanske, sådär men det gör de ju!'
    Hon stirrade på mig och svarade 'Men Linda... Dante är nästan TRE ÅR...! Inte ens alla spädbarn vaknar 3 ggr per natt!'
    '...åååkeej..Han är alltså inte normal ännu?'
    Det var han visst inte då nej.
    Men NU är han normal med normala sovvanor, snart 7 år gammal, halleluja och prisa gud! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, blev så själupptagen att jag glömde peppen, du orkar. Du är stark. Kämpa på! <3

      Radera