tisdag 16 juni 2015

Lite mer (fast ändå inte) om företagsplanerna



Nu som följer mig på Insta har ju redan sett den här bilden från i går när jag var helpeppad efter ett möte på Lunds Nyföretagarcentrum där min rådgivare strösslade glitter och regnbågsfärgad konfetti över mig och min affärsplan. Många superlativ användes, bland annat ordet "klockrent", och hon fick mig att känna att det är jag som bestämmer. Vilket jag så klart visste, men jag har ändå tänkt lite att det är jag som ska vara tacksam om banken vill låna mig pengar, och om jag hittar en lokal som passar osv, men hon tyckte tvärtom. Det är banken som ska vara tacksam om den får mig som kund, och det är fastighetsägaren som ska vara tacksam för att jag vill driva min verksamhet i hens lokaler. Dessutom tyckte hon absolut att jag borde starta företaget som AB redan första året. Ho ho ho.

Är. Så. Pass. Peppad. Nu.

6 kommentarer:

  1. Wooohooo! Anställer du resten av move it mamas sedan? :D

    SvaraRadera
  2. SWeet! hej heja och många lycka till!

    SvaraRadera
  3. Fy fan vad kul! Ser så mycket fram emot att läsa om vad det är du kokar ihop egentligen, men sicken boost att få så positiv feedback från ett proffs! Hejja hejja! /Cim

    SvaraRadera
  4. Heja dig! Och GUDARS vad jag är nyfiken på vad det här ska bli. Jag känner mig dessutom alldeles inspirerad av ditt nytänk, yay!

    SvaraRadera
  5. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvaraRadera