torsdag 18 juni 2015

Lite nytt (fast ändå inte) om företagsplanerna #2

Panik! Banken vill inte låna ut pengar till ett AB som inte finns än (okej, får hålla med om att det faktiskt är helt rimligt) så nu måste jag först registrera företaget för att få pengarna som jag behöver för att kunna starta. Ett litet mini-moment 22 vilket ju inte hade varit så himla jobbigt om det inte vore för att jag måste ha ett namn. Frågan är alltså om det är värt en tusenlapp att bara registrera det under mitt namn nu och byta namn sen när jag kommit på något bra?

Åh, alla dessa svåra val en blivande VD måste göra, hej och hå. 

3 kommentarer:

  1. Ditt företag kan juh heta Majsans AB även om du utåt på tex en butik eller hemsida heter Assmountin power yoga. De måste inte vara samma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag såg det sen, så det blev ett Geyerhofer AB så länge! Och haha, poweryoga! Det hade varit något! Fint att ni som vet vad jag sysslar med fortsätter hålla det lite hemligt tills allt är klart!

      Radera
  2. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvaraRadera