torsdag 11 juni 2015

On the flip side: hade inga barn i bilen



Ni vet när man har skitbråttom in till stan för att gå på ett Jättemegaviktigt Bankmöte™ och får punka och måste ställa bilen på Statoil i Staffanstorp och ringa en taxi som tvingas köra i 120 över rapsfälten för att kunna släppa av en utanför banken med två minuter till godo och man startar sitt Supermegaviktiga Bankmöte™ med hjärtklappning och fuktiga armhålor. Inte? Så skönt för er. 

Men då vet ni inte heller hur störigt det är att behöva lägga resten av sin dag på att hitta en buss tillbaks till Staffanstorp, gå sista biten till Statoil där Falck fixat däcket, köra till en verkstad för att köpa fyra nya däck och få veta att de andra däcken är så kassa att de kunde smällt när som helst och "hade det hänt på motorvägen så hade du varit död". 

Punka, taxiresa, bankmöte, bussresa, däckbyte och dödshot. Och det är inte ens lunch. 

7 kommentarer:

  1. Men fy tusan vilken spännande morgon!! Undrar vad eftermiddagen har att bjuda på? Skönt att du är ok i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Oäää, jag kan bara föreställa mig adrenalinchocken!

    SvaraRadera
  3. Hade aldrig hänt mig. Har man barn så får man ha lite ansvar och kolla sånt tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va fan är det där för jävla kommentar? Vet hut människa.

      Radera
    2. Haha det roliga ör att det kunde hänt mig. När jag skulle byta till sommardäcken ville verkstaden inte sätta på ett enda för de var livsfarliga.

      Radera
  4. Jag måste typ lägga mig ner och vila bara av att läsa det :P Jiiiiiss!

    SvaraRadera