tisdag 23 juni 2015

Tisdagsklubben, bra grej!



Efter succén med Onsdagsklubben, alltså min förra mammagrupp i Kwansta, så hade jag av förklarliga skäl inga jätteförhoppningar inför denna föräldraledighet utan tänkte att jag nog får åka till Malmö med jämna mellanrum för att hänga med folk jag redan känner och deras bebisar. Kalla mig fördomsfull (jag ÄR ju det) men vi bor ändå utanför en liten by på landet där nästan var fjärde röstade SD, så det är ju inte jättekonstigt om man rent spontant känner en sviktande samhörighet med byns invånare.

Men så visade det sig att det är världens trevligaste gäng! Och alla har barn sedan tidigare så det går att prata om tvåbarnschock och sådana där grejer andra som man som förstagångsmamma inte direkt kan relatera till. Vi hade bara två träffar före sommaruppehållet, varav jag missade en för Juno var förkyld, men en tjej tog saken i egna händer och sms:ade alla i hela gruppen om att ses i dag, och så gjorde vi en Facebookgrupp så att vi kan planera in fler träffar i sommar.

Fyra av oss kunde ses i dag och vi träffades på kyrkan som anordnar sommarcafé två dagar i veckan hela sommaren. Aningens obekväm samlingsplats för en antichrist som jag, men det var jättetrevligt och mysigt med gott fika ("Åh lägg lite i kollekten bara om du vill, det är valfritt om man vill betala"), påflugna damer ("oj, vilka konstiga namn hon har", "jaså, du ammar inte nej?") och en stor golvfilt med massa leksaker för de som har barn som gör annat än att kräkas och äta och sova i ens famn.

Känner livsglädjen stiga lite mer inför sommaren nu faktiskt, nu ska det bara bli annat väder än tretton grader och regn också så är jag hundra procent nöjd med livet på landet. Yey!

1 kommentar:

  1. Alltså hahahaha! Shit my lord vad jag känner igen mig i det här! Jag har själv flyttat ut på landet, har ett barn och gått på kyrkans barnträffar i brist på annat, och gissa om jag var skeptisk?! Fast, trots mina onda föraningar var det jättetrevligt och jag fick t o m en ny kompis! :) Du känner inte mig, men jag var bara tvungen att kommentera det här inlägget :)

    SvaraRadera