tisdag 2 juni 2015

Woop woop – stora saker på G!

Jag har en idé. En framtidsidé. Måste ju byta bana eftersom det går en miljard journalister på varje tjänst och jag kommer verkligen inte orka slåss om de få jobb som finns när mammaledigheten är slut. Så jag gör helt om och lägger min energi och pepp på något annat istället.

Jag ska vara min egen så klart. Det är jag ju i och för sig redan, men att sitta hemma och skriva saker och sedan fakturera texterna kräver inte så mycket – nu måste jag ha en lokal och inventarier och liksom... grejer.

Nästa vecka ska jag träffa banken. Så nu sitter jag och filar på affärsplan och försöker få ner affärsidén i skrift så att det låter precis så där extrembra på pappret som det gör i mitt huvud. Och så googlar jag på allt som har med eget företag att göra, viktiga saker som vad en kassaapparat kostar och vad som är rimligt att betala per kvadratmeter för en lokal. Och så dricker jag kaffe och dagdrömmer om fina visitkort, en proffsig hemsida och känslan över att ha ett jobb att gå till, som är ens eget. Där jag är min egen chef.

Ja, som jag förvisso är redan nu. Men det är inte samma sak att vara sin egen chef när man är det i mjukisbyxor hemma framför datorn med bebiskräks på tröjan.

Så, håll tummarna för mig, så ska ni få veta mer när det finns mer att berätta. Hej hej!

26 kommentarer:

  1. Meeeeen vad spännande! Håller alla tummar!

    SvaraRadera
  2. Ååååh! Färsiga du! Jag vill också vara min egen, men nöjer mig med att vara lite egen istället pga vet inte vad jag skulle göra med mig själv som chef över mig. Hur som helst: HURRA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. DU KAN VA FÄRS!

      Och tack! <3

      Radera
  3. Woop woop, håller tummarna och väntar med spänning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på nåt gott... :)

      Radera
  4. Heja, heja!
    Ps. Var så rädd för nättroll när jag ovan läste "Fåniga du!" Ja ba - vem är så hjärtlös att den skriver att du är f å n i g för att du har såna spännande planer. Det stod dock Färsiga du (som kanske ska vara fräsiga?). Sorry Fiat *urskuldrande smiley*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fräsig färs minsann! Och tack för heja!

      Radera
  5. Men oj vad spännande att följa! Lycka till med allt!

    /Anna

    SvaraRadera
  6. Shit vad spännande! Och kul! Heja heja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättekul och spännande! Tack!

      Radera
  7. Cooolt, tufft och spännande! Och imponerande att du kommit fram till detta nu, jag har liksom gröt i huvudet som gravid och nymorsa.

    Håller alla tummar jag kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också gröt i huvudet, så vi får väl se vad det blir av det! :) Tack för tummarna!

      Radera
  8. GAH! Jag som är så nyfiken! Nu kan jag ju inte sova.

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, SÅ spännande är det väl kanske inte riktigt, det är inte julafton liksom :)

      Radera
    2. Johooo! Du anar inte va tråkigt liv jag har...

      Radera
  9. Det viktigaste är inte att jobba utan att fakturera! Glo igenom alla säsonger av Partaj, sen är det bara att köra! :)

    SvaraRadera
  10. Jag menade ju Café Bärs :/ Det är åldern, jag glömmer och blandar ihop allt.

    SvaraRadera
  11. Tänkte på dig häromdagen när man pratade på radion om att det numera går att få microlån även i Sverige, via ALMI. Kanske värt att kolla?

    Ann Margret

    SvaraRadera