tisdag 14 juli 2015

Sommarlovet fortsätter!

Like mother like child.
Åkte till hundfältet på Ribban och hundarna skötte sig EXEMPLARISKT. Sjukt lydiga, kom direkt på inkallning! Obs, ej ironi.
Sigge vattnar ALLT, inklusive sig själv, fem gånger per dag.
Har haft Kwansta-besök, Sigge mansplainar hur pop up-flikarna funkar. Bar överkropp pga har vattnat.
Ingefära.... mmmm... 
Jag fortsätter överleva som ensammamma när pappan jobbar. Den här veckan är den sämsta i Tobbes schema på länge, han jobbar sex av sju dagar inklusive helgen och betar bland annat av fyra kvällspass och ett heldagspass (!). Och det är ändå semester jämfört med att vara hemma själv med kaospatrullen kan jag meddela. 

Men nästa vecka åker jag till Linköping för att hämta lasermaskinen och gå kursen som ingår i köpet vilket betyder tur och retur x 2.5 timme på tåg i tyst kupé (!) och två nätter på hotell (!!) inklusive två hotellfrukostar ENSAM (!!!). Biter ihop, räknar till tio och tänker på hotellfrullen när det kör ihop sig här hemma nu i veckan. 

Ska skriva ett inlägg om behov av egentid snart, ska bara se till att få lite sådan först. #moment22

3 kommentarer:

  1. Vet inte om min kommentar försvann, men jag dubbel-stalkar dig kanske :) Jag bor utanför Linköping!!! Fika nån kväll??? Mvh random stalker :)

    SvaraRadera
  2. All heder till kaospiloten Mirijam! _Fattar inte_ hur du orkar >.<
    /Mycket imponerad Cim

    SvaraRadera
  3. Måste bara fråga dig oh superwoman... hur reder du ut middag och nattning av både Sigge och Juno? Jag bävar för mina första ensamma kvällar med bägge barnen.
    En fråga till, hur har Sigge tagit det där med att bli storebror? Och vad tycker han om Juno? Jag har svårt att INTE känna att jag liksom tappar bort storasyster i allt detta nya.

    SvaraRadera