fredag 21 augusti 2015

Hur utrotar man flugor?

Alltså, fluginvasionen som pågår här nu, jag avlider snart av irritation och äckel på så många olika plan! Ligger med varandra gör dom också, mitt framför ögonen på en och ba: HAHA KOLLA PÅ OSS VI SKA BLI ÄNNU FLER NU NÖ NÖ NÖ NÖ NÖNÖ!

Hur får vi bort dom?

Och det gör ju inte saken bättre att Juno fortfarande är en liten kräkmaskin och att det konstant finns ett antal kräktrasor i huset i väntan på att tvättmaskinen ska bli ledig. Så orimligt trött på kräks. Och flugor. Och tvättberg.

Är det vinter snart?

4 kommentarer:

  1. Vi har haft fasansflugorna här med (klippa gräsmattan i fullt täckande mundering etc), det värsta har gått över tror jag. Vår granne konstaterade att man kan ha mycket flugor hemma om man råkar ha ett "bo" någonstans på tomten, men hur dom ser ut eller liksom hur man hittar dom har jag ingen aning om. Vet ju iallafall att jag föredrar de eländiga mössen man hittar i fällorna ibland framför att ha supersugna flugor irrandes omkring inne efter varenda gång man öppnat dörren.

    SvaraRadera
  2. Häll kokande vatten i alla avlopp så tar du död pop eventuella flugägg som ligger där och götter till sig.
    Levande flugor sprayar du hårspray på så dess vingar klibbar ihop och sen kan du panga dem (funkar oxå på megastora spindlar).

    //Pekfingret

    SvaraRadera
  3. Det här är ett bra recept mot bananflugor iaf: http://youtu.be/MusLN8hHnPQ

    /Sanna

    SvaraRadera