onsdag 19 augusti 2015

Vackra bilder från Världens Sämsta Sommar™

En bild säger mer än tusen ord osv.
Så otacksam jag kände mig i dag när jag kollade vädret för kommande veckan och ba JAHAJA, NU PASSAR DET MINSANN DET ATT VARA FINT VA? Ska försöka komma ur den här bittra bubblan som jag hamnat i, vet bara inte riktigt hur. Katta skrev om sin ensamma trotssommar och PRAISE THE LORD vad jag kände igen mig. Inte så mycket om trotset men det här med att scrolla igenom alla sociala flöden och bli irriterad över att ALLA ANDRA verkar vara så himla himla lyckliga och sams och utvilade och hej och hallå jämt. 

När folk pratar om att det bara läggs upp massa fin yta på sociala medier så säger jag alltid att jag inte fattar vad dom pratar om, jag läser massa bloggar som med jämna mellanrum handlar om problem, ångest, konflikter, trasiga relationer och annat fullt normal vardagsliv, men det är som att jag själv glömt bort det i sommar. Jag har precis som Katta suttit och undrat om det bara är jag i hela världen som inte gör färgkoordinerad picknick eller får tid till att träna, eller tillbringar kvällarna med att ligga i hängmattan och lyssna på sommarprat dagarna i ända.

Nej, nu får jag skärpa mig. Sitter väl säkert nån och undrar hur jag orkar vara föräldraledig till två barn under två och samtidigt starta företag med allt vad det innebär utan att gå under, men om det är till någon tröst för någon så är jag helt jävla slut. Och bilderna ovan, från min insta, skvallrar ju inte det minsta om att sommaren varit en enda lång kavalkad av kyla, regn, blåst, stress, vakna nätter och hundar som inte går att lämna pga äter upp huset, så jag är ju inte bättre själv när det kommer till att dela med mig av tråkvardagen.

Så med detta sura, trötta och bittra inlägg säger jag HEJ DÅ VÄRDELÖSA SOMMAREN 2015! och fortsätter med ansträngd pepp in i ROLIGA FRÄSIGA SENSOMMAREN 2015!

Fake it 'til you make it osv. 

4 kommentarer:

  1. För att sedan springa in i HÖJDARHÖSTEN 2015. Jag bestämmer att hösten banne mig ska vara AWESOME. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja. Jag är lite besviken. Tre veckors svensk sommar (2011) är allt jag fått sedan 2006. Och så får jag DET HÄR när jag äntligen flyttar hit. Dålig stil, sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja fy, det kunde väl den svenska sommaren planerat lite bättre?

      Radera