söndag 13 september 2015

Eller så kanske Maja tyckte att han var en dryg idiot som kunde lämna henne ifred med sitt gräs och sin sten?

Lånad med tillåtelse av @Kvitterpinnen på Instagram.
I dag körde vi förbi den här reklambilden (typ, jag fick låna just denna av en snäll tjej på instagram eftersom jag inte hann fota och den inte finns på nätet) och jag blev så vansinnigt provocerad eftersom det är så sjukt tröttsamt med den här stereotypa bilden om att brudar som inte svarar som önskat på inviter skulle spela svårflörtade.

Jag VET att det bara är en "skojig" reklam, jag vet att det bara är två kor på en bild, men jag vet också alla jävla gånger som någon snubbe vägrat sluta prata med mig, tafsat på mig och vägrat fatta att han ska gå, snubbar som gång på gång besvarat tusen nej med ett sluddrigt "ähmen sluta spela svårflörtad nu".

Jag känner inte Maja, men jag är hundra procent säker på att hon bett den där tjuren dra så långt bort i hagen han kan komma och bara LEAVE HER THE FUCK ALONE hundra gånger, men att han inte fattar ett mu om det så råmas rakt ut.

No means no. Mu means mu. Fatta det någon gång.

5 kommentarer:

  1. Satt och nickade så huvudet gick ur led när jag läste: http://hej.blekk.se/2015/09/04/jag-har-en-pojkvan-ar-det-enklaste-sattet-att-fa-en-kille-att-lamna-dig-ifred/

    SvaraRadera
  2. Jag såg också den igår men jag kopplade nog inte alls... Jag tänkte mer att de kanske har något slags fritt system där korna får gå in och mjölkas när de vill och att denna ko inte ville mjölkas så ofta. Men jag fattar ju nu att det handlar om det du skriver om... Antikt!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om ALLT!! Meeen... Undrar om bregottarna insett att de råkat göra en icke heteronormativreklam? Jag menar kor är ju kor, tjejer alltså. Det är typ Berit som raggar på rosa, haha. Som sagt, håller ju med dig men vill därför gärna sabba deras kassa reklam.

    SvaraRadera
  4. Jag kom också, precis som du Erika, att tänka på att det är ju två hon-djur det handlar om! Nu blev det genast lite fint, konstigt nog..?

    SvaraRadera