fredag 16 oktober 2015

Får skäll av min frisör SOM ÄNTLIGEN LÄMNAT HALMSTAD!



Jag har tre frisörer som kan mitt hår och aldrig skäller på mig (typ) när jag besökt #salongskylldigsjälv utan fattar att ibland så bara ÄR man för snål för att gå till salong. Eller befinner sig för långt bort, som i mitt fall. 

Mina braiga frisörer finns i Kungsbacka, Kristianstad och (till nyss) i Halmstad. Anna på bilden har fixat mitt hår i massa år, men för nåt år sedan (2010?) så flyttade hon och hennes snubbe till Nya Zeeland. Har ni hört så dumt? Helt utan respekt för min utväxt så bara drog hon, och när hon kom hem så hamnade hon i Halmstad. Och jag kan absolut köra en bit för att bli fin i håret, men tiden räcker liksom inte till för så många timmar på motorvägen i samband med hårfix.

I alla fall, nu är hon tillbaka i Landskrona och det känns mer än överkomligt att ta sig dit för en dos fredagslyx, jag sitter till exempel i massagestol och skriver detta medan små bollar knådar mig i svanken och blekningen fräter på utväxten, WIN-WIN-WIN! 

Lite skäll fick jag förvisso, men jag ska även få olaplex, så det jämnar ut sig. HURRA! 

1 kommentar:

  1. Nya Zeeland?! MYCKET respektlöst!
    Tur hon tog sitt förnuft till fånga och kom tillbaka :-)

    Själv har jag ÅNTLIGEN lyckats tjata ner min frissa från Sundsvall till Stockholm. Ja, jag höll ut i 5 år med att åka 80 mil t o r för att få hjälp med barret! Det är en tålmodig stammis. Jag borde fan få nåt pris när jag tänker efter...

    SvaraRadera