fredag 30 oktober 2015

Giveaway - vill din bebis ha en skallra från Lamaze?

Omnomnom.
Det kom ett paket till Juno med en skallra från Lamaze – och i paketet låg det en extra som någon annan bebis kan få glädjen att tugga på! Den plingar, har ett gummilöv som är skönt att gnaga på och är lite prasslig = allt en liten dregglande tandsprickningsbebis som Juno vill ha för tillfället. Till bebisar från 6 månader noll månader enligt förpackningen (kan tydligen inte läsa).

Skriv en kommentar om hur ditt barn påverkats av vintertiden (vi klev upp 05:17 i dag) så slumpar jag fram en vinnare på måndag morgon!

9 kommentarer:

  1. Här har vi en 7 månaders som istället för att gå upp 4-5 går upp 3-4. Helt festligt! Klockan 5 joinar storasyrran festen och skålar och skrålar med vällingflaskan så halva grannskapet vaknar. Men det är okej, har hört att det är hippt med lunch kl 9. Tror hipsters kallar det brunch(?)

    SvaraRadera
  2. Ja, asså, jag kanske är något tidigt ute..men min bebis ligger fortfarande i magen. Men med tanke på att sambon och jag var överens om att bebisverkstan vart överstökad så rensade jag ut allt.Jag.Har.Inget.Sparat.

    Förutom vagnen då.PrisaGudOchTackOchLov!!
    Liten är beräknad till slutet av februari och jag är redan snuskigt trött på att vara preggo.

    SvaraRadera
  3. Det som tidigare var vår perfekta tid fär babysim kl 19 blev istället världens sämsta. När vår 6 månader gamla bebis tidigare ville sova klockan 20, alltså lagom till vi kommit hem nyduschade från babysimmet, vill bebis nu sova klockan 19 när vi ska börja simma. Inte riktigt lika mysigt med babysim längre. Dumma vintertid!

    SvaraRadera
  4. Åh min lille pojk vill ha en sån! Men jag har nog inte så mycket att komma med då han inte påverkas nämnvärt av vintertiden... Den här veckan har han vaknat vid sju-tiden och startat varje dag med en stor bajsblöja! Veckan innan bajsade han inte alls utan plågade mig dygnet runt med att omge sig av en pruttdimma. Så vi är glada! Och nu vet du allt om hans bajsvanor!

    SvaraRadera
  5. Min unge är bakvänd: har sedan vintertidsskiftet börjat sova hela nätter utan amning. (!!😃) Vi jublar!

    SvaraRadera
  6. Mitt barn är ännu en pyttebebis och vaknar när storebror skriker på morgonen. Bebis ligger typ hela nätterna med bröstet i munnen. Barnet sover men inte jag. Önskar bara lite sömn någon gång den nämsta veckan..

    SvaraRadera
  7. Inte alls, vi har stenhårda sovmetoder och alla sover efter klocka som små militärer. Skojar bara. Bebis vaknade 04:40 i morse (innan dess hade jag bara varit uppe och stoppat om/vyssat/nappat/ammat 5 ggr. Mirakulöst somnade han om efter en stund. Då vaknade storebror istället, och därpå även bebisen. Mamman somnade inte om däremellan. Nu har båda kidsen feber och jag äter upp godiset som inhandlats för att blidka eventuella utklädda grannbarn. Phu!

    Trevlig helg med en önskan om mer sömn åt alla!

    SvaraRadera
  8. Vår tremånaders guldklimp, som innan sov som en ängel hela natten fram till 7-tiden firar upptäckten av vintertid med att köra upp mig runt 3.30-4. Kanske inte en tidpunkt då jag är jättesugen på att starta dagen.

    SvaraRadera
  9. Har alltid sagt att vintertid är inget för barn och djur. Har två underbara pojkar, 5 år och 4 mån plus en liten go hund som tycker att dagen startar 05.30....

    SvaraRadera