torsdag 22 oktober 2015

I dag ska jag få en mentor!

Jag har haft kontakt med Nyföretagarcentrum ända sedan starten av företaget, och från och med i dag och tolv månader framåt (!) kommer jag ha en mentor som är aktiv inom näringslivet i regionen. Jag fick själv välja vilken sorts person jag ville vara adept åt och skrev typ "Kvinna med koll på marknadsföring och kontakter på andra sidan sundet" och nu har jag fått en sån. SÅ SPÄNNANDE!

I eftermiddag ska vi träffas och gå igenom vad tanken är med mentorskapet och hur vi ska lägga upp det, och jag känner mig lite tom på idéer. Jag har en verksamhet med ett stort kundunderlag och vill få kunderna att hitta mig, det är liksom basic. Vad kan man mer ha en mentor till?

Om någon har erfarenhet så tar jag tacksamt emot lite tips och råd på vägen!

1 kommentar:

  1. Affärsutveckling, diskussionpartner vid större beslut, prissättningsstrategier, strategiarbete till exempel. Jag tror att det är en framgångsfaktor att ha en mentor med erfarenhet vid en nystartad verksamhet. Hejja dig!

    SvaraRadera