tisdag 13 oktober 2015

Jag och Gilla tävlar om vem av oss det är mest synd om och jag vinner väl antar jag, ELLER?

Gilla har skurit sig i ena trampdynan. Inget djupt så att det är synd om henne på riktigt, utan mer som ett... skrapsår typ. Och i väntan på att jag ska ta mig iväg till ett apotek och köpa sån där gummibinda som man lindar med så försöker jag tejpa fast små Siggestrumpor på hennes hala lilla tass för att minska risken för slickande.

Det går skitdåligt. Dom ramlar av efter fem sekunder. Och hon slickar och slickar och slickar och är det något som är störigt när man försöker koncentrera sig så är det ljudet av släbbiga slafsiga slick.

SOM. ALDRIG. TAR. SLUT.

Tiotusen gånger har jag sagt GILLA! och då tittar hon på mig med sina rådjursögon och spelar dum, som att hon inte alls fattar varför jag säger åt henne. Och sen är det tyst i femton sekunder innan det börjar igen. Och så har vi suttit nu i snart två timmar medan jag har skrivit det sista på mitt fördjupningsarbete.

Slafs. Slafs. Slafs. Slafs.

GILLA!

.......

Slafs. Slafs. Slafs. Slafs.


GILLA! LÄGG AV!

........

Slafs. Slafs. Slafs. Slafs.


GILLA!? SLUTA!

.....

osv osv osv



Tro mig, jag hugger av den där tassen snart alltså.

7 kommentarer:

  1. Har ni ingen sån där tratt liggande nånstans som du kan sätta på henne?

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag undrade, inte så bra om hon slickar, blir lätt infekterat.
    Ann Margret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns inte som så djupt att det ens kan bli infekterat, men jag har sårtvättat och fixat linda!

      Radera
    2. Jättebra! Jag tror det kan bli infekterat av slafs, slafs, slafs som verkligen är superirriterande. Men det är bra att ha tratt hemma.
      Ann Margret

      Radera
  3. På med tratt! Och sluta använda hennes namn som en tillrättavisning människa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i! Blir lätt så med två hundar, annars tar båda åt sig. Ska skärpa mig! *skämsemoji*

      Radera