fredag 30 oktober 2015

Något medium som läser min blogg?

I så fall skulle jag gärna vilja ha svar på följande:

1) När ska bebisen sluta kräkas hela tiden?
2) När ska bebisen få någon form av sovrutiner?
3) När ska bebisen sluta äta tre gånger per natt?

Alltså allvarligt talat, jag pallar inte mer! Eller jo, det är klart jag gör, men det tär något enormt på psyket att ha blivit nerspydd tio gånger om dagen i snart sju månader. Och eftersom hon inte kräks på nätterna när hon ligger still så säger bvc-sköterskan att det är magmunnen som är omogen och att det bara är att vänta.

Så, alla Saidor där ute – hur länge måste vi vänta?

4 kommentarer:

  1. Trodde aldrig den dagen skulle komma, men mellan 10 månader och ett år minskade kräkningarna hos vår lillebror. Storasyster kräktes ALDRIG så jag var helt chockad över att ha fött en spyhink och att jag skulle lukta som en.
    Minnesbild nu till när lillebror gled runt i gåstolen och la spya på spya på brickan framför och "lekte" med det med handen medan jag hämtade trasan ( den lilla instrumentbrädan i gåstolen med knappar och lysen var sedan länge bortplockat pga.... ja, kräk).

    Men ja, efter ett år blev han helt normal :-)

    /Ida

    SvaraRadera
  2. Vår kräkis slutade runt åtta månader, samtidigt som vi slutade flaskmata, och han åt mest fast föda förutom att han ammade kväll/natt.

    SvaraRadera
  3. Har också hört att när bebis äter mer vanlig mat så börjar det så sakteliga gå över. Det hålls bättre nere i magen än bröstmjölk/ersätting. Känns logiskt. Sovrutiner o sluta vakna på natten säger jag bara att ojoj, det kan dröja länge ännu.

    SvaraRadera
  4. Min erfarenhet efter två kräkisbarn och sammanlagt ca två år med liten eller stor kräkfläck på axeln, så säger min erfarenhet att det blir bättre när barnet heläter mat. Men den yngsta har fortfarande lätt att kräkas och han är snart tre. Han kräks när han hostar och skriker för mycket, till exempel. Men det är ju i alla fall mycket bättre nu än förr. Så typ runt ett år senast. Lite vad de andra redan har sagt, men ändå.

    SvaraRadera