tisdag 1 december 2015

Att de ens har våra gener?


De här två - såna troopers de varit de senaste dagarna/veckorna. Avsaknaden av släkt som kan släppa allt de har för händer och ta kidsen över en helg märks extra tydligt gånger som denna, trots att vi lyxat till det med både flyttfirma och flyttstäd. För jävlar vad mycket grejer vi har kört till återvinningen/tippen/Erikshjälpen. Plus att det ska fixas en hel del i övrigt inför lämning av ett hyreshus.

Men ungarna alltså, så himla tålmodigt har de väntat och behållt lugnet på ett helt överväldigade sätt medan jag och Tobbe snarare varit i flyttkaosrelaterat upplösningstillstånd och kört hit och dit och släpar och kånkat och burit och svurit.

Men i dag blev allt klart med besiktning och överlämning av huset, och Tobbe och Sigge firade med att mata ankorna i parken. Bra fir. 

Och: Fy fan vad trött jag är. De senaste veckorna har tagit väldigt stora tuggor av mitt tålamodskonto. Nu ska jag chilla lite. 

2 kommentarer:

  1. Heja! Och bra roddat med två ungar. Vi har en unge och barnvaktshjälp. Men efter flytt och renovering så däckade vi alla i förkylning i helgen och min 29-åriga man fick ögoninflammation. Och idag trodde förskolan att dottern fått vattkoppor. Så "ta det lugnt nu". Om ni kan. För sedan måste man helt plötsligt. Hoppas ni ska trivas i nya läggan!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat för flyttar ÄR jobbiga. Speciellt om man är som jag är med noll tålamod och vill att allt ska vara uppe direkt och får spel av flyttkartonger

    SvaraRadera