söndag 20 december 2015

Dom här jävla nätterna förstör mitt liv

Saker sömnlöshet gör med mig:

Jag kan inte tänka ordentligt så jag glömmer saker jämt 
Jag är alltid arg
Jag är lättirriterad
Jag har noll tålamod
Jag blir osocial 
Jag är ful

Det är helt ORIMLIGT att aldrig få sova! Och de nätter Tobbe tar barnen måste jag ändå upp tidigt för att han sticker, så jag kan inte med ord förklara hur skönt det ska bli att han går på föräldraledighet i januari så att jag åtminstone slipper kliva up med dubbelbarn kl 06. Frågan är bara hur många sådana sovmorgnar som krävs för att kompensera för den här sömnbristen. En miljard? Hoppas Tobbe har så många föräldradagar kvar att ta ut. Kanske på lägstanivå?

3 kommentarer:

  1. Jag skriver +1 efter varje mening i din lista. Lägger till:
    Ser allt i svart. Hamnar lätt i negativ spiral.
    Oroar mig för skitsaker.
    Tappar (minimal) sexlust.

    SvaraRadera
  2. Åh.. jag har sömnproblem.. :/

    SvaraRadera