onsdag 16 december 2015

Om ungarna. Som driver mig till vansinne och fyller mitt hjärta av så otroligt mycket kärlek om vartannat.

Jag ska torka deras tårar
Jag ska kamma deras hår
Reda ut alla härvor
Försiktigt och så gott det går
Jag ska bada deras fötter
Jag ska tvätta deras sår
Sen ska jag lyfta deras händer och säga
där ser ni själv hur högt ni når

Jag ska lyfta deras fötter
De ska flyttas tills de går
Den ena efter den andra
tills de trampat upp ett spår
jag ska gå i deras skugga
Om de faller finns jag där
Sen ska jag lyfta deras händer och säga
där ser ni själva hur starka ni är

Jag ska köpa dem pärlor
det finns pärlor utav glas
Det är sådana jag vill skaffa
Sådana som kan gå i kras
Jag ska säga att det vackra
är så skört, så skört som ni
sen ska jag lyfta deras händer och säga
ni ska va' rädda om er nu

Jag ska lyfta deras kronor
de av törne som de bär
Jag befriar deras huvud
från det som tränger, det som tär
Jag ska ge dem varsin gloria
som lyser upp vart än de går
sen ska jag lyfta deras händer och säga
där ser ni själv hur högt ni når

7 kommentarer:

  1. Jaha, tjuter som en gris här, inga konstigheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt normalt. Lyssnade du på sången i länken?

      Radera
    2. Ja! Tjöt som en gris. Igen.

      Radera
  2. Härligt att fulgrina när man haft ful-fredag. *tummen upp*

    SvaraRadera