fredag 8 januari 2016

Alla dessa faser...

Vissa dagar känner jag mig inte som en förälder. Alls. Vissa dagar känner jag mig som en personlig assistent till två sjukt missnöjda människor som absolut inte under några omständigheter tänker ta emot någon hjälp gällande varken matning, påklädning eller personlig hygien. 

Det börjar bli väldigt många sådana dagar på rad nu känner jag. Är det en av alla tusen faser som avlöser varandra med sådan frenesi att man inte längre ens orkar hoppas på lite lugn och ro mellan varven? Ptja, den som lever inte dör av sömnbrist får se.  

VAR SÅ GODA FÖR PEPPIGT FREDAGSINLÄGG! Ni sitter säkert på någon fräsig förfest eller sminkar er och dricker öl eller skålar i tunna vinglas och skrattar högt och tjuvröker och har läppstift på tänderna. Kul för er. Längtar tills ungarna flyttat hemifrån och jag är 50+ och kan göra allt det där igen. 

Mycket trodde jag om livet som mamma innan jag hamnade här, men att småbarnsåren skulle få mig att drömma om pensionen, det anade jag faktiskt aldrig. 

2 kommentarer:

  1. Hear hear. Ligger på helspänn mellan två trotsande ungar som fredagskvällen till ära åkt på springmask. Wiah, eller något. Pensionering, sa du? Mmm, pensionering.

    SvaraRadera