tisdag 5 januari 2016

Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne osv



Jag skriver relativt ofta om hur väderberoende mitt humör är. Skiner solen är det INGENTING ÄR OMÖJLIGT WOOPIDOOO men är det regn och grått och blåst och hemskt så sitter jag bara och stirrar håglöst framför mig. Typ. 

Före jag fick barn uppskattade jag en regnig dag eller två när det liksom var legitimt (så fånigt!) att skrota runt hemma och ligga i soffan och glo på dåliga sitcoms en hel dag, nu för tiden betyder dåligt väder att två hundar plus två barn och minst en förälder klättrar på väggarna. 

(Alltså, DRÖMMEN att få kolla på dåliga sitcoms en heldag?!)

Så ni kan ju gissa skillnade på humöret över morgonkaffet när den ovanstående utsikten förvandlades till denna på typ en kvart: 


Och - är inte det jäkligt konstigt? Inget hade förändrat förutom vädret men plötsligt var det Gunde Svan-känsla över livet igen. Hjärnan alltså, sån clown.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar