fredag 5 februari 2016

Inte New York - men Berlin!



Plötsligt var det bestämt, jag och Tobbe lämnar landet när mina föräldrar kommer ner i mars! Först skulle vi flyga så vi landade i Berlin kl 8 och flög hem 21:35 dagen efter, men idag ringde mamma och ba: "Har ni bokat? Ska ni inte stanna två nätter när ni ändå är borta?" 

JO DET SKA VI! 

Har fått massa Berlin-tips genom Linn och Maria, men har ni mer tips så ös på! Alltså ÖS! Vi ska bo Kreutzberg (hette det va?) så gärna däromkring. Jag vill äta mat, gå på loppis och dricka öl, och Tobbe vill gå på muséer som handlar om krig. Och så vill vi soooooova! Alltså detta är så peppigt så jag vet inte var jag ska ta vägen! 

Eller jo det vet jag, bums i säng ska jag, för nu är klockan 22:18 så snart ska det börjas nattvaknas där inne och klockan 07 har jag gymdejt med Carin. So long! 

6 kommentarer:

  1. Det låter som ni (speciellt din snubbe) inte får missa "Berlin Unterwelten" guidning i gångar under Berlin (bunkrarna t ex) så vansinnigt bra! Jag och ena tonårsdottern tog en av deras guidade turer i maj förra året. Sjukt intressant (är ej historienörd). Kolla in deras hemsidahttp://berliner-unterwelten.de/home.1.1.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ska absolut tipsa honom om detta, tack!

      Radera
  2. Vid Checkpoint Charlie finns det ett museum som handlar om alla flyktförsök över och under muren. Det var spännande att kolla vad människor gjorde för att komma till väst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns ju som ett måste!

      Radera
  3. Kreuzberg är skitstor ju�� Finns olika kiez(kvarter) där med. Promenera överallt så upptäcker ni det som bäst. Judiska museet, Bergmannkiez(mat), Viktoriapark(kallas för Kreuzberg, stadsdelen har namnet efter det)...mvh en berlinska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag vet ingenting, jag bara lyder order! Har du tips på bra mellanklasshotell som ligger bra så hojta! Tack för tips!

      Radera