fredag 12 februari 2016

Och DÄR var momsdeklarationen inne!

HA! Det är väl inga problem att sköta sin egen ekonomi, hade ju hela 32 minuter till godo på den här kvartalsmomsen. High five!

Vill hemskt gärna bara ge bort allt som har med pengar att göra till ekonomi-Johanna, men min mentor – som jobbat på bank i 25 år och till skillnad från mig alltså inte är paniskt rädd för siffor – tycker att jag ska prova i början och se om det verkligen är så svårt som jag tror. Själv tänker jag tvärt om, att det väl vore bättre om ekonomi-Johanna kunde göra allt i början så det blev rätt och jag slapp gå i konkurs innan jag ens hade kommit igång, men nu är ju jag bara adept så jag får väl lyssna på henne då.

Ja jävlar. Nu ska jag sova med ingående och utgående och momspliktig debit och kredit ringandes i hjärnan. Så hoppas vi att skattmasen inte står och bankar argt på dörren i morgon bitti och undrar vad i helsike jag sysslar med. Gonatt.

1 kommentar:

  1. Haha var också rädd för det där i början men sen var det inte så farligt upptäckte jag. Det jag dock oroar mig över är att eftersom jag är sämst med siffror och tyckte att det inte var så svårt, hur mycket fel har jag gjort :S

    SvaraRadera