tisdag 1 mars 2016

Ny månad, nya starka intentioner!



Februari va? PMS, sura bloggkommentarer och plötsligt ÄNNU mindre sömn att addera på en redan sliten småbarnsfamilj. Uuuh. Bilden ovan är den som illustrerar månaden bäst nästan.

Men skit i det, nu är det mars! Ny månad, en VÅRmånad, och massa skoj som händer! Vi får fixat det sista i lägenheten idag och imorgon så sen är det slut på alla "i väntan på"-lösningar som vi haft det senaste kvartalet (!) och vi kan äntligen göra fint! 

Nästa vecka kommer mina föräldrars och umgås och TAR BARNEN I TRE DAGAR SÅ JAG OCH TOBBE KAN ÅKA TILL BERLIN! Min kost- och träningsutmaning är slut så jag slipper planera så jäkla mycket med maten. Det blir bara ljusare och ljusare och det är påsk! Min bästa högtid pga helt kravlös. 

Och sen blir det april och Sigge ska börja skolas in på vårt förstahandsval av förskola (!), jag skrek rakt ut när beskedet kom igår. Och då är allt ikapp, vi väntar inte längre på något utan kan starta vår nya Malmövardag på riktigt, och jag längtar så jag dör! Så om bilden ovan får illustrera februari så får denna illustrera de kommande vårmånaderna:



Dessa gullon alltså? Snart lika stora så de kan dela garderob = ännu mer win i det tvättkorgsrelaterade sisyfosarbetet där hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar