torsdag 28 april 2016

Bloggmingel på Make Up Store i Malmö



Jag tackar väldigt sällan ja till såna här... vad ska man kalla det, skönhetseventsinbjudningar (?) av den enkla anledningen att jag är så o-tro-holigt ointresserad av smink. På allvar.
Så här ser min pinsamma sminkväska ut: gammal brynpenna från H&M, Maybellines Colossal volum' express-mascara, en cover it all från Make Up Store som är så gammal att Karin skrek rakt ut när jag sa hur gammal den var, och det är väl... tre år sedan nu? Har någon BB-variantunderlagskräm som jag festar till det med ibland och ett rouge som är gammalt som gatan men fyller sin funktion. Ni fattar. Att jag ens var med på det här bloggminglet hos Make Up Store Malmö är egentligen en skymf mot de äkta beautybloggarna som var där, men men. Med närmare 3000 följare på Instagram får väl en sliten katt vara välkommen hos hermelinerna.



I alla fall: Kolla vad mysigt det var när vi fick en snabb sminkvisning av Miriam (som sminkar) och Sofia (blonda till höger) där de gick i genom lite trender och berättade om sina produkter som snart är 100% veganska, endast lite bivax som håller på att fasas ut. De berättade också att allt smink som säljs i Kina är testat på djur eftersom Kina har en lag som KRÄVER att det är det, så på det sättet kan man kolla om olika tillverkare är seriösa på riktigt i sin etiska djuragenda. Intressant va!?

     

Jag har ju gjort några försök att börja använda läppstift men det har aldrig gått vägen, men 2016 SKA bli året när jag börjar piffa mig lite. Vet inte om det är för att jag börjat jobba på ett sätt där jag är social och har kundkontakt (hej då frilans-pyjamas!) eller om det är för att jag inte sovit på över ett år, men jag känner verkligen för att börja lära mig lite om smink och vad det kan göra för att höja upp en lite på snygghetsskalan. De var för övrigt därför jag tackade ja till detta, för att få en spark i rätt riktning mot sminkbordet!

Sofia hjälpte mig att ta fram ett läppstift och en matchande läppenna för att få lite färg på munnen och det blev supersnyggt ju? Kände mig inte modig nog för läppstiftet men köpte pennan i alla fall! Så himla trevliga överlag, hon Sofia och Miriam som driver butiken, inte alls så där jobbigt säljiga utan tog sig tid att fråga  vad man gillade och körde inte "du ska ha den här färgen såklart"-stilen som jag tycker att man får i såna här affärer ibland (ni vet när man går ut med en påse med grejer som man undrar varför man ens köpte trots att man inte gillade nåt?).



Fick även en härlig goodiebag med bland annat denna fräsiga skugga och en av vårens stora nyheter som de visade när de sminkade modellen: strobe glow. Ni hör ju på namnet hur tjusig man blir av att starta dagen med den i ansiktet?! Ska prova direkt i morgon ihop med min läppenna som jag köpte!

Jag lämnade även ut erbjudandekuponger från A Bushel & a Peck i goodiebagsen, hoppas att någon av deltagarna blir glad över det!

Kände mig piffig när jag cyklade hem i mina röda läppar med lite ost och kex i magen och glamour i själen. Det var verkligen välbehövligt med lite glitter så här en regnig torsdagkväll i april, tack för inbjudan Make Up Store!

1 kommentar:

  1. Det är proffsigt hos dem, man blir så bra bemött och lite nöjdare efteråt !!

    SvaraRadera