måndag 25 april 2016

Den rafflande fortsättningen på fredagens tandläkarbesök

Ringde tillbaks till tändläkaren eftersom tanden fortsatte göra ont i fredags eftermiddag när megabedövningen äntligen släppte, men det var tydligen normalt att nerven känner av att de varit där och grejat, och under lördagen släppte det sista isandet helt, GÖTT!

Men idag så hände nästa grej: den lilla ståltråden som jag haft bakom mina fyra framtänder sedan jag tog bort min tandställning för i runda slängar 200 år sedan, lossnade. Så nu sitter den fast bakom tre tänder, och sticker ut som ett litet men extremt vasst spjut vid den fjärde.

Vet ni hur ofta tungan vidrör de fyra främsta tänderna? HELA JÄVLA TIDEN är svaret på den frågan. Har stuckit sönder min tungspets nu och vill inte ens veta vad det kostar att betala för akuttid nummer två på fem dagar. Bu-hu-hu. Det är ju inte så man skrattar ihjäl sig på väg till banken direkt. Snarare motsatsen.

1 kommentar:

  1. Usch då! Hoppas det löste sig på ett billigt vis.. Let us know hur det gick.
    /Monna

    SvaraRadera