torsdag 21 april 2016

Det här med att ha (typ) pseudotvillingar

DE HÅLLER HANDEN!?!
Det är 19.5 månader mellan Sigge och Juno så det diffar ju sex veckor från att de ska komma innanför den magiska pseudotvillingsgränsen, men för att citera barnmorskan på RUL som konstaterade att Juno var ett snippbarn: eftersom killar är efter och tjejer är före så kommer dom växa ikapp varandra snabbt.

Och nu har dom faktiskt kul på riktigt, Juno går inte än men de kan brottas och sitta bredvid varandra och plocka med grejer och läsa böcker ihop. Och Sigge verkar liksom uppskatta henne på riktigt nu? "Sigge pussa Jiiino" sa han häromdagen när jag hade pussat honom hej då när han skulle till förskolan och jag hade Juno i famnen. Hur gulligt? Aj mitt hjärta.

Lika kul som det är att ens barn plötsligt kan prata, lika tråkigt är det att deras feluttalade ord plötsligt byts ut mot riktiga. Som att Sigge kallade Juno för Uno förut, det var ju jättekul? Nu heter hon som sagt Jiiiino och det är också sött men snart blir det bara Juno och det är ju förvisso det hon heter, men ändå?

Inte lika gulligt dock att han plötsligt börjat säga fittskolan istället för förskolan, det är ju till och med ännu värre än öppna särskolan som han sa när vi fortfarande hängde där. Hehe.

4 kommentarer:

  1. Fittskolan! Jag vill gå där. Fint ju.

    SvaraRadera
  2. Tack för kvällens skratt! Jag vill också gå på fittskolan ;-)

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHA JAG KISSAR PÅ MIG!!!

    SvaraRadera
  4. Hahahhahaahhaaa!!! Bästa!!! /Pia

    SvaraRadera