måndag 25 april 2016

... och i dag opererades Alfie för cancer, igen

Ni som läst här ett tag känner ju till min första hund, Alfie Balfie Banan aka Tigerkorven, som blev skillsmässohund och sedan pendlade mellan Skåne och norra Öland i fyra år innan han började må dåligt av det och fick bli husses hund på heltid.

Han hade mastcellscancer ju, som opererades och strålades bort till allas stora glädje (utom möjligen Agrias) och nu har han varit frisk i några år. Men förra veckan fick jag sms från hans husse där han beklagade sorgen efter Gilla med tillägget "...tyvärr måste jag berätta att Alfies cancer är tillbaka och han ska opereras på måndag".

Som tur är har allt gått bra, de har tagit bort fyra knölar varav två var elakartade. Det verkar vara isolerat till just knölarna och inte som sist ut som spindelnät i huden som behövde strålas. Blodproven ser bra ut så cancern ska nog bara vara just i knölarna och inte ha spridit sig, men om två veckor vet vi mer.

Phhhuuuu! Jag orkar inte med mer känslor nu på ett tag känner jag, men just nu: YEY ALFIE!!!


1 kommentar: