fredag 20 maj 2016

365 saker som jag älskar. Punkt 51-70

51. När det ser ut att börja regna när man är på väg hem, men den första droppen träffar en i samma sekund man slår portkoden och går in
52. Att få en oväntad present
53. Nymålade naglar
54. Att packa inför en resa
55. När tänderna är nyborstade och sådär alldeles blanka
56. Att äta lunch på stan med en kompis och kunna prata i 1.5 timme utan barn som stör
57. När man får höra på omvägar att man fått beröm för något
58. När man ska plocka ur diskmaskinen och inser att den redan är tömd så det bara är att sätta in den smutsiga disken
59. Att sova en hel natt
60. Få hjälp med något som man inte förstår utan att bli dumförklarad
61. Doften av syren, helst efter att det regnat
62. När jag är jättetrött efter maten och bara sitter och stirrar ut i luften och Tobbe frågar om jag vill ha kaffe
63. Att vara på hundfältet med sin hund som kan se ganska läskig ut – och han leker snällt och duktigt med alla andra hundar och bryter direkt och följer med en när man säger till
64. Lösgodis
65. När ens barn lär sig nya ord
66. Att få någon att skratta så att det kommer tårar
67. Att byta saker med någon annan = få något utan att betala pengar plus själv bli av med något man inte behöver = super!
68. Hotellfrukost
69. När man tajmar så att någon är på väg ut/in i porten när man kommer med syskonvagn och hund och kan få dörren upphållen när man ska igenom
70. Att se ett riktigt roligt klipp på nätet, som till exempel detta som setts närmare 60 miljoner gånger sedan i går. Älskar henne gräsnlöst!

Nyfiken på del 1-50? Den hittar du här. 

5 kommentarer:

  1. Älskar både den här listan och det där klippet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att höra! Har du hundra veckor över så skriv en egen! (tar sjuuukt lång tid!)

      Radera
  2. Har funderat på att göra en sån där lista flera gånger nu för jag tror faktiskt att det är en bra grej, men får inte tummen ur för det känns så...övermäktigt. 365 saker liksom, ibland känns det som om jag inte ens kan komma på tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriv en om dagen så är du klar om ett år!

      Radera
  3. HAHAHA, underbart klipp! Ge mig en sån mask NU. Tänker ha den på när jag hämtar kidsen på skolan och hunden uppskattar det säkert också ;) Jag tar en copy paste på din lista och byter ut lite namn, sen stämmer den på alla punkter liksom, förutom packa inför resa. Jag vill ju bara vara hemma. Krams

    SvaraRadera