onsdag 18 maj 2016

Åhléns slopar könsuppdelade barnavdelningar, Lindex kontrar med att sälja volangbaddräkt i storlek 62



Exakt NÄR ska man stoppa i en lealös bebis i en baddräkt i storlek 62? Får man ens gå på babysim när man är så liten eller ska den användas hemma? På semester är det väl UV-dräkt och skugga som gäller? Och om "den breda kundgruppen" plötsligt vill att deras nyfödda barn ska ha stringbaddräkt eller en bikini?

Nej Lindex, ibland får man bara läsa mailen, inse att kunden inte alltid har rätt och trycka på delete. Det här är bara så osmakligt.

Edit: Från en kommentar på Facebook – "Varför har du problem med att det finns baddräkter för bebisar? Tänk på alla föräldrar som går på babysim med sina barn, någonting måste ju finnas som barnet kan ha på sig". 

Svar: Det finns det redan, DET KALLAS FÖR BADBYXOR OCH ÄR DESSUTOM ANPASSADE FÖR BABYSIM EFTERSOM DE HÅLLER TÄTT VID EN EVENTUELL OLYCKA.

Min hjärna alltså, den brinner upp snart om jag inte ger mig själv en rejäl kommentarsfältsdetox.

4 kommentarer:

  1. Ja, kära tider.. Visst var det Lindex som hade ett litet skärp i form av ett måttband på flicka delning för ett par år sedan? Alltså! De måste tänka till!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att du orkar. Jag har ställt några sådana frågor till företag på Facebook och blir så modfälld. Orkar nästan inte mer (bara nästan).

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också att du orkar. På riktigt. Min peruk börjar liksom brinna redan av tanken på vilken shitstorm som kommer om man ifrågasätter sådan fullständig idioti.

    SvaraRadera
  4. För två år sedan gick jag på babysim med min son, han hade samma babybadbyxa som storasyster hade på babysim sex år tidigare (och då hade alla bebisar samma modell). Jag tappade hakan när jag såg två andra mammor komma för babysim med sina döttrar iförda baddräkter. Under hade de badblöja (som simhallen delar ut). Varför ens ta på något mer än badblöjan för 30 minuters guppande i varmvatten..?
    Jag antar att det är samma kategori människor som köper pannband, förlåt hårband, med rosetter eller annat bjäfs på till nyfödda flickor. Fullkomligt onödigt och opraktiskt. För att inte tänka på kvävningsrisken om det halkar ner..?

    SvaraRadera