onsdag 4 maj 2016

Inspirationsinlägg – Tian Gan, This is just to say



Ibland snubblar jag över folk (främst på nätet) som gör mig så himla glad och pepp på det här med att vara soloföretagare. Nu känner jag inte Tian Gan personligen men det är ju gött med folk som gör sin egen grej. Hur många känner du som karvar konst till exempel?


Kolla här! Någon beställer en stämpel av en hund och hon ba: *krafs krafs krafs* En hundstämpel! Sådant otroligt pill så jag vill inte veta hur många ljusår bort från mig hon är när det kommer till tålamod. 

Jag ska lätt beställa en stämpel till jobbet så fort min budget tillåter sådana "onödiga" utgifter. Hur nu något så här fantastiskt kan vara onödigt? Men ni fattar!?



Här är hon! Och hon gör tryck också, till printar. Eller som den här fantastiska brickan som på riktigt ger mig andnöd så fin den är. Hint hint inför kommande högtidligheter när jag ska ha presenter! 


Jag vet inte vad det är som gör att jag blir helt ALLTSÅ MEN HALLÅ KOLLA! av att titta på hennes sida. Kanske det inspirerande i att det faktiskt är så himla häftigt när folk satsar hårt på det dom tycker är kul. Visst, det är ju massa saker som är kul med ett "vanligt" jobb också, och överlag är jag inte den som anser att jobb borde vara en betald hobby osv, att få in en lön från vad som helst är gott nog om man är lagd åt det arbetande hållet, men ändå.

Jag känner som sagt inte Tian Gan personligen och vet inte ens om hon lever på detta, men i min fantasi så tackar hon nej till ekorrhjulet, smäller igen dörren till sin ateljé (alltså jag vet inte ens om hon har en ateljé?) och ba: Nä, jag skiter i detta, nu ska jag karva ut avancerade mönster ur små gummibitar och leva på det, ADJÖSS!

Otroligt inspirerande oavsett, även om det kanske bara är i min fantasi det går till på detta viset. Kolla in hennes hemsida och hennes Facebooksida. Tappade hakor utlovas!

[alla bilder lånade med tillstånd så klart]

2 kommentarer:

  1. Jag reagerar precis som du! Vill bara ha! Så fint! Tack för tipset!
    ann Margret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbara grejer verkligen!

      Radera