fredag 13 maj 2016

Woopidoo - en ny tattoo!



Ännu en solig morgon! Unnade mig en islatte (42 spänn, alltså för fan!? Är det rimligt att en kaffe kostar lika mycket som ett helt paket bryggkaffe? NEJ!) innan jag tog tåget för att tatuera mig hos min vän Emilia som haft den goda smaken att flytta från en studio i Eslöv (ni hör ju, lika orimligt som kaffepriset) till Lund .



Hon skickade en snabb skiss i går och jag gjorde en megapeppad tummen upp och i dag när jag kom fram så satt hon och renritade den här fina! Och hon hade också köpt megadyrt kaffe, mitt hade tagit slut innan jag kom fram.



Jag skuttade runt och kollade i nya studion, drack mer kaffe och tittade på allt fint som satt uppe överallt. Dom är tre stycken i studion men Emilia har eget rum.



Bestämde storlek och valde ut färger. Tanken var att den inte skulle bli jättefärgglad utan mer dov för att passa ihop med tatueringen som sitter på låret som också är på tema djur och natur och ganska skogig.



Och alltså – antingen har min smärttröskel sjunkit markant sedan jag tatuerade handen, eller så gör det satansont att tatuera vaden, eller så har mitt smärtcentra ballat ur helt efter tisdagens vidriga tandläkarbesök, men FY FAN I HELVETE VAD ONT DET GJORDE. Ska aldrig mer tatuera mig utan bedövning, ska bada i tattoo caine inför nästa tatueringstid.



Så här såg det ut när vi var färdiga eftersom jag inte klarade av att ligga still, jag sparkade till och med Emilia i huvudet utan att märka det. Ooops.



Och så här fint blev det, helt vansinnigt nöjd är jag! Här snackar vi #fredagsbukett!

Kolla in Emilias Facebook om du vill se fler tatueringar hon gjort! Hon bloggar också – och tar jättefina bilder, var fotograf på Junos ettårskalas! – och den bloggen kan ni läsa här.  

(Sponsrat inlägg? Näää, kompisboost bara. Från en härlig småföretagare till en annan.)

3 kommentarer:

  1. Det gör mer ont på vaden och längre ner på benet än på andra delar på kroppen, sa den som tatuerade mig.
    Så du har varit duktig !

    SvaraRadera
  2. Glömde att skriva att det blev urfint !!

    SvaraRadera