torsdag 2 juni 2016

Bråkade med en kvinna på HM idag

Stod i kön till kassan på HM eftersom jag var tvungen att köpa supershortsen i fler färger (mörkblå och svart) och kvinnan före mig beklagar sig för kassapersonalen över hur otroligt långsamma dom är. "Vi gör så gott vi kan" säger en av tjejerna men hon fräser argt att det gör dom jävligt dåligt, osv. Hon fortsätter kasta skit på dom ("jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag får väl skratta åt det här elendet säger hon bland annat) medan hon blir expiderad. 

Och efter att hon betalat och fått sin påse står hon fortfarande kvar och klagar på vilket dåligt jobb dom gör, så då kliver jag - som är nästa kund i kön - fram och lägger mina shorts på disken och säger att nu tar ju du faktiskt upp av min tid bara för stå stå här och gnälla.

Då händer detta: 

Hon tittar förvånat på mig och säger beskt "och vem är du?"

"Vem jag är? 

*synar mig uppifrån och ner*

"Ja. När är DU född?"

Och så gick hon. 

"NITTONHUNDRASJUTTIONIO!" ropade jag efter henne men fick ingen respons. 

Har skrattat åt detta hela dagen! "När är DU född?" ska bli standard för mig om jag tappar argument när jag bråkar med folk. Världens bästa comeback!

5 kommentarer:

  1. Men alltså... vad ÄR det med folk!? Jag blir så sjukt provocerad av såna människor.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha men alltså! För att citera henne själv, "jag vet inte om jag ska skratta eller gråta"....

    SvaraRadera
  3. Kärringar & gubbjävlar som anser att världen är skapad för dem är verkligen det som gör arbetsdagen sura för alla som jobbar inom service.

    SvaraRadera
  4. Men suck! Bra kommentar av dig. Hennes var kanske en ny variant på "Och var kom du ifrån?"
    Ann Margret

    SvaraRadera