fredag 10 juni 2016

Jag vill tacka Karma, mig själv och universum


Jag har fått ett jobb!

"Men vänta, ditt nystartade företag då?" undrar ni nu, men detta är en 50-procentig frilanstjänst där jag kan utföra merparten av mina arbetsuppgifter när jag har det lugnt i studion! Det startar efter sommaren och vi har skrivit kontrakt för ett halvår, vilket betyder att jag knappt behöver plocka ut någon lön förrän nästa vår och kan starta upp företaget i lugn och ro utan att behöva oroa mig för det där gamla vanliga som jag ofta tjatar om, att tvinga familjen till ekonomisk kollaps, behöva bo under en bro osv. Så lättad! Så glad! Så pepp!

Och - jag får kollegor! Kommer ju vara där ett gäng av timmarna på min halvtid och det ska bli jätteskoj att få vara en del av ett sammanhang och få fortsätta lite till med det som jag ju faktist är bäst på - text och layout. Dessutom i helt awesome lokaler som en av de anställda inrett på ett sätt som gör att jag bara vill packa en väska och ställa upp en tältsäng i ett av konferensrummen och flytta in (bilden ovan är från hallen)! 

Helt otroligt ändå hur lägligt detta kom, har frilansat för den här byrån med jämna mellanrum i några år och av alla tidpunkter man kan tänka sig så passade det ju extremt extra superduperbra att denna möjlighet dök upp just nu?! 

Jag säger då det, universum vill mig väl tydligen. Grattis till mig!

13 kommentarer:

  1. Härligt!! Grattis!
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Coolt! Grattis och hurra för braiga pusselbitar! :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis!Du som skriver så bra behövs!

    Ann Margret

    SvaraRadera
  4. Woho grattis! Peppen på det liksom!

    SvaraRadera
  5. Underbart! Jag skulle så gärna vilja jobba på en byrå någon gång, med fint kontor och trevliga arbetskamrater!! Lyllos dig och hurra för dig, du är grym!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Vad fint att allt löser sig till det bästa!!!

    SvaraRadera
  7. HURRA! Vad kul! Bonus för att alla vinner på att du fortsätter att skriva.

    SvaraRadera
  8. Grattis! Gillar hur du får ihop det :) Hurra!

    SvaraRadera
  9. Snyggt jobbat. Karmat och alla änglar och goda krafter och Citriner.....det är du värd!!!

    SvaraRadera