måndag 6 juni 2016

Svin(höhö)trevligt besök i Pomonadalen!



Sista dagen med Linda på besök packade vi in oss i bilen och körde tvärs över Skåne, till Pomonadalen! Det är min kompis syrras gård och jag bjöd helt fräckt in oss via Instagram och MY GOD vilket smart drag! Veckogamla valpar! Dygnsgamla lamm! Minismå pyttegrisar! Hästar, hundar, får! 

Jag hade (kanske lite väl entusiastiskt) förberett Sigge på att vi skulle träffa bebisgrisar, så när han såg valparna på bilden längst upp till vänster petade han på den ena och ba HEJ GLIS! Jag dör vad gulligt! Sen fick han sitta ner och hålla en i famnen och var faktiskt jätteduktig. Han är ju så van vid Stefan och jag är lite orolig för att han ska tro att alla djur är lika tåliga som Steffe oavsett storlek, men jag har väl kanske lite väl låga tankar om honom just i det fallet för han var superförsiktig och snäll. 

Fick världens godaste iskaffe (ska bjussa på receptet sen!) och åkte hem med en rejäl flaska egengjord must från den egna äppelodlingen. Österlen alltså, så idylliskt att det är löjligt! Tio tummar upp! 

Tusen tusen tack för gästfriheten Thilde! ❤️

2 kommentarer:

  1. Alltså antingen MER bilder eller SLUTA helt med gullet!!! Dör en smula av avundsjuka, bäbisgrisar är min bästa grej! Och hundvalpar...

    SvaraRadera
  2. Alltså antingen MER bilder eller SLUTA helt med gullet!!! Dör en smula av avundsjuka, bäbisgrisar är min bästa grej! Och hundvalpar...

    SvaraRadera