onsdag 10 augusti 2016

Norrlandssemester dag nio, tio och elva


Busshäng vid mammas fina husbil!


Alkoholfri öl i immig och fuktigt plastglas. Något tveksamt leende pga ihjälstressad av att konstant vakta ungarna från att ta livet av sig själva genom att springa i branta metallramper, ramla och landa med ansiktet före i stenläggningen. Alla överlevde som tur var, men mitt tålamod är kört i botten för lång tid framöver.

 
Bjuder på 2 x njutig natur för att väga upp stressen av tanken på att semestra med småbarn.


Sista dagen lämnade vi barnen och körde till Spegeldammen så jag kunde bli en norrländsk liten havfrue i ett vattenfall.


Sedan bad jag min lillebror köra mig 8.5 kilometer hemifrån så att jag kunde springa den sista biten i min 40-kilometers utmaning.


Det var segt och platt och hård asfalt men ack så skönt att ta en löptur utan gassande sol!


Sen var semestern slut och den lilla familjen satte sig i bilen och körde 120 mil hem igen. Borta bra men hemma absolut bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar