fredag 5 augusti 2016

Norrlandssemester dag sex sju och åtta




Jag springer! Mina taxben jobbar på med min löputmaning som jag fick av Linnéa (40 km under mina 12 dagar här) och så här ser jag ut efter sex av åtta jobbiga backiga kilometer. Tänker att det bygger både pannben och rövmuskler inför Midnattsloppet!?

 

Åkte till Edsele och min gamla låg- och mellanstadieskola där huvudbyggnaden nu är ett gammalt ruckel. Tobbe och Stefan testade rutschkanan som tillhör friskolan i gamla matsalen/lekis-byggnaden, den fick mycket väl godkänt.

 

Det har varit väldigt blandat väder men mest 1) sol eller 2) åska. En dag körde vi med ungarna och fikade och kastade sten i älven, det var poppis. Försöker träna Sigge i att man bara ska kasta sten i vatten pga kastar sten överallt hela tiden på ett ytterst livsfarligt sätt.

  

Jag har sprungit lite mer. Här hade jag sprungit 11.5 kilometer till Spegeldammen som ligger precis så långt från mina föräldrar och det var SÅ MÅNGA BACKAR att jag trodde att jag skulle avliva i hettan. När jag kom fram gick jag bara rakt fram till strandkanten, tog av mig ner till underkläderna och klev i. LJUVLIGT!

  


Sen har jag jagat denna lille spjuver och hans lillasyster hundra varv runt jorden om man räknar ut sträckan. Våra barn är sådana rymmare, de bara drar iväg jämt. Varför vill dom inte vara med oss, vi som är så skojiga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar