tisdag 23 augusti 2016

VINN startplats till Midnattsloppet i Malmö!

Snart är det dags! På lördag klockan 21:50 för min del närmare bestämt! Är du också sugen på en plats i valfri startfålla så lämna en kommentar på det här inlägget (eller på Move it Mama) senast klockan 12:00 på torsdag den 25:e så drar jag en vinnare då! 

Här är banan för den som är nyfiken: 


Några tankar från min sida: Uppskattar att vi ska springa "fel håll" genom Västra Hamnen, alla Malmömilar och liknande har alltid gjorts på högervarv. Bra med två vätskestationer på rimliga platser, kul med massa skoj efter vägen, kul att start och mål är i centrum.

Övrigt: ÄLSKAR att starten är precis vid studion så jag kan kissa så tätt inpå startskottet som möjligt, och att det även finns toa vid både 3.5 km och 6.5 km där vattnet är, så då slipper jag noja över det. Fasen alltså, har fått en sådan jäkla hang up på toabesök vid lopp nu för tiden! Det är Båstadloppets fel! 

Ser i alla fall sjukt mycket fram emot detta men undrar hur jag bäst lägger upp dagen när jag ska springa så sent. När jag var på Miriam Bryants spelning förra veckan stod jag och gäspade stort klockan 21:45 och insåg att vaffan, om tio dagar ska jag vara aspigg och aspepp på att kuta en mil vid den här tiden!?!
Vet ju av erfarenhet att jag alltid presterar bättre på lopp som går på eftermiddagen jämfört med förmiddagslopp men det här är ju liksom... Ja, mitt i natten. När äter man? Sover man middag? Hur mycket dricker man och när? Jättetacksam för alla tips! 

Och som sagt: Är du också sugen på en plats i valfri startfålla så lämna en kommentar på det här inlägget (eller på Move it Mama) senast klockan 12:00 på torsdag den 25:e så drar jag en vinnare då! Heja!

4 kommentarer:

  1. Okej, känner mig manad nu. Aldrig sprungit lopp tidigare (jo förresten broloppet för 15 år sen, räknas det?) så en startplats borde ju sätta igång trenden, eller? :)

    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna! Tack för att du tävlade, men en kommentar inne på MIM-bloggen drogs ur asken av Juno! Du får anmäla dig iaf och komma och springa med oss!

      Radera
  2. Åh, vad kul det hade varit att få springa midnattsloppet iår.
    Håller tummarna

    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna! Tack för att du tävlade, men en kommentar inne på MIM-bloggen drogs ur asken av Juno! Du får anmäla dig iaf och komma och springa med oss!

      Radera