onsdag 7 september 2016

Idag vänder det!

 

Det har varit ett tufft år och lite till för den här lilla familjen. Under midsommarhelgen förra året drog Tobbe av ett ledband i tummen när han brottades med en patient på jobbet, och efter 14 månader av feldiagnostisering, remisser på villovägar och uppskjuten operation pga sommaruppehåll så låg han idag ÄNTLIGEN på operationsbordet för att få handen bra igen. 

Det är jobbigt att leva med konstant värk, och det är ännu jobbigare att leva med konstant värk med två småbarn. Och - det är inget jag är stolt över att säga - men det är även jävligt jobbigt att leva med någon som lever med konstant värk också. Mina moder Theresa-skills var förbrukade redan förra hösten så vi har alla hoppats innerligt att den här operationen blir lyckad - och det blev den! Eller ja, nu är handen ett blått gipspaket och det gör svinont eftersom dom har flyttat en sena och liksom bundit fast den runt leden på något vis (?) för att stabilisera alltihop. Och grejat lite med karpaltunneln. Men läkaren var supernöjd så då är vi också det. Tre månaders rehab på detta så ska det säkert bli toppen igen, woop woop! 

3 kommentarer:

  1. Åh som jag hoppas att det blir toppen igen! Men nu är jag lite grann orolig...det var så länge sen du skrev nåt här. Jag tittar in då och då och hoppas att läkningen går som den ska och att ni har det bra hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det har vänt! Eller iaf är på väg att vända.

    SvaraRadera