torsdag 13 oktober 2016

Men har han ens skrivit en jäkla bok eller?

Jag skulle skriva nåt på Facebook (precis som resten av världen) om att Bob Dylan fått Nobelpriset i litteratur, och berätta lite irriterat om den gången som jag och Jessica var på en spelning med honom i Göteborg för en massa herrans år sedan. Han var så jävla dryg. Sa inte hej när han kom, sa inte tack mellan låtarna när folk applåderade och sa inte hej då när han gick. Världsstjärna eller ej, men lite hyfs visar man väl ändå? Men så började jag fundera på om det verkligen VAR Bob Dylan vi såg. Var det någon annan?

Det slutade med att jag inte skrev nåt på Facebook eftersom det blivit hemskt pinsamt om Jessica ba: "Men Mimmi, det var ju inte Dylan, det var ju blablabla". Och nu har jag grubblat resten av dagen och kommit fram till detta: Var det Bob Dylan så gjorde han uppenbarligen inget bestående intryck på mig eftersom jag inte minns om det var han. Och var det han så minns jag att jag först gillade honom, men att jag blev så besviken efter konserten att jag numera betraktar honom som ett drygt arsle. Om det var han alltså.

För övrigt anser jag att man inte ska få pris i litteratur om man inte skrivit några böcker. Nu har jag inte ens orkat googla om han gjort det, men ändå. Tack och hej från världens mest oinsatta kritiker.

6 kommentarer:

  1. Det var inte Morrissey då? :P

    SvaraRadera
  2. Det har han faktiskt. Åtminstone en, Tarantula heter den. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja har han ens skrivit en bok? Finns så många fler som hade kunnat få det priset som faktiskt skrivit böcker (om han nu inte skrivit en bok - orkar inte heller googla). Fast sen är jag inte direkt något Bod Dylan-fan heller.

    Fin blogg du har förresten!

    SvaraRadera
  4. Oj då, blev kanske länk till den gamla bloggen där :)

    SvaraRadera