söndag 4 december 2016

Helgen sammanfattad i en bild

 

Hatar när Tobbe jobbar helg. Hatarhatarhatar. Igår jobbade han egentligen bara dagspass men fick jobba dubbelt pga sjuka kollegor, och idag jobbade han dag igen = jag var själv med barnen typ nästan helgen = hade noll procents tid att verkligen ha helg = vila. Gah, min respekt för ensamstående föräldrar ökar verkligen hundrafalt, nej tusenfalt, för varje bråk, utbrott och utspillt glas mjölk här hemma. 

I går var en helt okej dag som bland annat innehöll en roadtrip till några kompisar och deras barn och hundar så alla fick rastas, men idag har det varit fight club från morgon till kväll. Sprang runt som två idioter här hemma så vi tog enkelvagnen med ståbräda och gick till parken precis här bredvid men då skulle det absolut inte springas, då skulle Sigge sitta kvar, och Juno vägrade lämnade brädan. 

"Vem vill kliva av och springa jättefort på gräset?" lockade jag. 
"INTE JAG!" skrek Sigge förnärmat. 
"Inte jag!" skrek Juno lika högt. 
"Kliv av nu, det blir kul!" försökte jag och försökte lyfta bort Juno. 
"NÄÄÄÄJ, BLÄÄÄÄDAN!" skrek hon som en galning och höll fast sig i vagnen. 
Lyfte resolut ut Sigge ur vagnen och ställde honom på marken, varpå hela han vek ihop sig själv som ett dragspel och låg i gruset, tjutandes, "MAMMA NEEEEJ, MAMMA NEEEEJ!"

Såååå det var ju bara att gå hem igen, med helt ickerastade barn. Som så klart fortsatte springa runt som två tornados när vi kom in. Tur att vi bor ovanpå soprummet och tvättstugan nu för tiden så att den enda som blir galen är jag.

Så för att återkoppla till rubriken och bilden: helgen har varit väldigt mycket som att bli konstant jagad och biten i strupen av en ettrig boxervalp. Nu ska jag äta lösgodis och somna senast 20:45. 
Och så var den helgen slut. 

2 kommentarer:

  1. Ogilla på tradig helg! Men gilla på massa vardagsinlägg! Roligt att läsa.

    SvaraRadera
  2. Åh, gick in på din blogg för att få lite framtidshopp kring tillvaron som tvåbarnsmor eftersom jag just nu känner att jag är ganska redo att typ säga upp mig som morsa. Men det är väl bara att inse att ibland suger det och ibland är det fint som snus. Även om det här inlägget är ett par dar gammalt skickar jag lite pepp och hoppas du får en riktigt fin helg nästa vecka som revansch!

    SvaraRadera