söndag 8 januari 2017

Alltså FATTA sen när solen återkommer då?!?



Mörkret nu alltså, så sjukt tröttsamt! Men i morse såg jag faktiskt ett tecken på att det har vänt nu, för klockan 8:30 som är vår normala gå till förskolan-tid så var det inte mörkt längre. Jag skriver "inte mörkt", för jag är osäker på om det går att klassificera som ljust, men det var i alla fall inte mörkt. 

Men tänk sen när det ÄR ljust igen, vilken djungel vi kommer ha i det här fönstret?! Två stycken rutor på 160x160 cm mot norr så aldrig direkt sol, men aldrig mörkt. Längtar ihjäl mig!

Annan bra sak: ljuset kommer även öka kvaliteten på mina bilder med minst åttatusen procent. 


6 kommentarer:

  1. Se till att fingrarna inte blir FÖR gröna bara. Annars kommer ljuset aldrig tränga igenom djungeln. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har två balkonger så kan rensa! :)

      Radera
  2. NÄR solen återkommer? Du menar väl OM solen återkommer?

    MVH,
    Neggot

    SvaraRadera
  3. HELL YEAH SOLEN! Drömde om solen i natt - det var fint. Sedan drömde jag att Slaktarn tyckte vi skulle introducera strypsex, vilket ju tog udden av det fina i drömmen om solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag får sol så är jag redo för vilka uppoffringar som helst just nu. Bring it!

      Radera