fredag 6 januari 2017

#crazyplantlady


Jag beklagar mig ofta över att jag aldrig blir en sån som har en hobby. Jag hoppar på lite olika grejer men fastnar aldrig för nåt utan gör saker lite halvhjärtat ett tag och sedan hittar jag något nytt. Eller inte.

Men NU! Jag börjar få gröna fingrar! Mina växter lever och frodas och det är faktiskt extremt sällan något dör eller ens mår dåligt. Otroligt nöjd med detta. Tar stickligar på allt jag kommer över hos mina vänner och lyckas få det mesta att starta ett nytt livi ny jord hemma hos mig. Dessa två är dock inga sticklingar (även om jag tagit på båda redan) utan en monstera obliqua, även kallad monkey mask, och en "vanlig" monstera deliciosa som jag fick av Tobbe i födelsedagspresent. Eller ja, jag var på Plantagen två dagar före min födelsedag för att leta efter monkey masken och messade Tobbe och ba "Swisha mig 349 kronor så slipper du köpa present". Win!

Min drömblomma nu är en annan monstera, nämligen variegata, kolla bara:

Bildkälla
HUR SNYGG? Skitsvår att få tag i och dyr som stryk tydligen eftersom den växer sjukt långsamt och därför inte blir helt lönsam att ta fram. Så ser ni en så hojta! 

Ser fram emot ljusare tider nu när vi har fönster i tre vädersträck varav vardagsrumsväggen har två enorma rutor på 160x160 cm. Massa ljus men ingen direkt sol som kan bränna upp mina små gröna älsklingar, det låter väl hur bra som helst? Och just ja, dubbla balkonger också, KOM IGEN NU SOMMAREN!

4 kommentarer:

  1. JAG VILL OCKSÅ HA EN MONKEY MASK!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. WILL DO! FÖR BLOMSTERLANDET SÖG! (eller ja, jag köpte ju en fin kaktus, men det var ju en apa jag ville ha, det var det ju)

      Radera
  2. Måste bara säga att jag tycker det är så kul att du bloggar igen! <3

    SvaraRadera