lördag 14 januari 2017

Körvlunch med sex barn mellan 1.5 och 4 år


 

Vi är tre familjer som träffas (alldeles för sällan) ibland och hänger. De senaste fyra åren har vi lyckas skaffa sammanlagt sex barn, så det är aningens mer... intensivt, att umgås nu för tiden än vad det var back in the days.

Och har ni tänkt på det där, hur man ibland umgås med folk men när de har gått hem så inser man att man inte fullföljde ett enda samtalsämne under tiden man sågs? Lite så var det i dag. Efter ett inledande "Halloj" Läget? Bra! Själv?" så var det mest fokus på att barnen inte brände sig på elden, åt sin korv utan att smeta ketchup överallt, inte gav hundarna för mycket kex osv osv osv. Men ändå – så vansinnigt trevligt!

Och som grädde på moset var det någon som bara ville använda halva sin tvättid i kväll, hurra! Är nämligen inte enbart hundra procent förtjust i utelivet utan föredrar att vara ren, torr och lukta gott framför att vara skitig, blöt och lukta korvrök. Jag har varit mamma i 3.5 år och dubbelmamma i snart två år, men har fortfarande inte fattat att barn förvandlas till kladdiga små lertroll utomhus som plötsligt tvingar en att bära dem. Uuuh. Ska nog se till att 2017 blir året jag skaffar mig en skogsmulleoutfit så jag kan njuta lite mer av utelivet, fick mersmak efter denna dagen trots att det hann både regna och snöa innan den här soliga kaffebilden togs.

3 kommentarer:

  1. Alltså, jag gillar ju verkligen TANKEN på att vara skogsmulle. Men sen kommer jag ut i skogen och ba: EHHHHH? Men ändå, det ser ju fint ut på dina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma fejk som på dina skärgårdsbilder!

      Radera
    2. Värsta jag varit med om: skärgården i höstmörker. Har aldrig varit så mörkrädd i hela mitt liv!

      Radera