onsdag 4 januari 2017

Ordning hemma på 30 dagar – passa på medan nyårskänslan är kvar!



Innan vi flyttade anmälde jag mig till en utmaning – "Ordning hemma på 30 dagar" – där man varje dag fick en liten video via mail med ett uppdrag som skulle ta 5-15 minuter. Tanken är att få sitt hem mer organiserat genom att strukturera upp, sortera, slänga, skänka osv. Tror jag i alla fall, för på 30 dagar gjorde jag bara två grejer; jag slängde Junos spjälsängsskydd som bara korvade sig och var fult och dessutom sytt med mönstret uppochner, samt lät mamma ta med vår råsaftcentrifug till Norrland eftersom hon hälsade på i samma veva.

Sen hamnade resten av mailen i en särskild mapp på min gmail med någon slags tanke om att jag skulle ta upp det sen. Jorå.

Sen blev det sen. Som det ju blir. Och ännu senare. Som det ju också blir. Och de 28 mailen är fortfarande oöppnade. Men nu såg jag på Facebook att det kommer en ny utmaning den 9 januari så jag hänger helt enkelt på den istället. Passar ju bra så här i tider av förändring kring nyår medan man fortfarande lyckas lura sig själv till att det faktiskt kommer bli jä-hä-hättestor skillnad på detta året och förra. Haka på och styr upp dig! Jag ser framför mig hur jag kommer genomföra alla uppdrag klanderfritt och ostressat på rätt dag och plötsligt en vecka in i februari kommer vårt hem vara ett under av struktur och organisering. Ändå rimligt va? Häng på!

3 kommentarer:

  1. Yeay för ordning och reda! Vi har tagit tag i källaren som vi inte rört sedan vi flyttade in för mer än 2½ år sedan. Sådan njutning för själen att äntligen göra upp med alla gott-och-blandat-lådor, tomma färgburkar, intorkade målarpenslar, kläder som aldrig passat, glas jag inte packat upp sedan jag flyttade hemifrån (står nu snyggt och prydligt uppställda i skåp i tvättstugan!) osv.

    (Blir lite upphetsad bara jag tänker på det, faktiskt.)

    SvaraRadera
  2. Har anmält mig. Vad gör man inte för att få misslyckas och känna sig värdelös? Med vänlig hälsning, PMS UPPHÖJT TILL EN MILJARD

    SvaraRadera
  3. Lol. Ordning och reda. Ni är bra roliga ni!

    SvaraRadera