onsdag 11 januari 2017

Tre månader senare - den PERFEKTA jackan

 

Överdriver noll procent när jag säger att jag finkammat varenda affär i Malmö för att hitta en jacka som jag - fram tills igår - enbart sett i min fantasi. 

Kraven var: 

1) Lång pga har ofta långa koftor och gillar inte när de hänger utanför. Har även kjol 90% av alla dagar och det är gött med varma lår.

2) Inte för varm pga är varm själv.

3) Ingen luva pga har bytt till mig en Hövding. 

4) Blank pga Stefans päls som fastnar i allt.

5) Inte för dyr pga har inga pengar. 

6) Snedställda fickor att ha händerna i pga får panik av att gå med armarna hängande. 

Och - tada! 800 spänn på Monki! Kommer bli perfekt som skånsk vinterjacka med några lager under plus halsduk osv om kallt, men även på vår/kall sommar/höst utan massa extra kläder. WIN! 

4 kommentarer:

  1. Långa jackor FTW!
    Jag hittade en typ dunkappa på Kupan (80 spänn!) förra året. Man ser ut som en vandrande sovsäck men så varmt och gosigt! Jag som inte är varm i mig själv, som du, behöver all hjälp på traven jag kan få :-)

    (undrar också: Hövding?)

    SvaraRadera
  2. Snygg jacka! Önskar att en kunde överleva Sundsvallsvintrar med tunna jackor. Gissar på att det är en sån här hövding? -> http://www.hovding.se

    SvaraRadera