torsdag 23 februari 2017

Upp som en sol och ner som en blaskig iskall pannkaka



I går var det hopp om livet, solen sken och himlen var blå, fåglarna sjöng och gräsmattorna var täckta av blommor. Sen kom det plötsligt någon form av dödsregnslaskväder och bara svepte in över stan. Bildbevis nedan.

 


Alltså ursäkta men VAD I HELVETE ÄR DETTA!?!?

Jag funderar väldigt mycket på hur mitt psyke skulle må om jag bodde någonstans där det aldrig var dåligt väder. Typ Kalifornien. Många som bor i Sverige tycker ju att årstiderna är en del av charmen med att bo i detta kalla mörka blaskiga helvete – men här i Skåne har vi ju inte ens haft meteorologisk vinter än, vi har haft höst sedan... ja, i höstas. Och nu är det vår (oavsett hur mycket snö som ligger på marken).

Tänk att alltid ha sommar. Blommande träd, gröna torra gräsmattor, palmer, t-shirtväder.  Som i Kalifornien. Varför bor inte alla i Kalifornien?

10 kommentarer:

  1. Undrar lite samma sak! Ni får flytta hit?

    SvaraRadera
  2. För att alla där kommer dö i en massiv jordbävning snart? Kanske värt att vara varm och lycklig tills dess?

    SvaraRadera
  3. Lite roligt att jag läser detta liggandes på ett hotellrum i Kalifornien :-) Under två veckors semester har vi haft regn och blåst ca halva tiden... Bland annat regnade det typ konstant förra helgen som då vi var i San Francisco. Det var regnbyxor på, skyla under tak och hänga på tråkiga gallerior bara för att få vara inomhus. Just saying... Men det kan också bero på oss. Våra senaste semestrar har varit väldigt regniga. Verkar kvitta vart i världen vi åker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej fy era stackare! MEN – hade vi bott där så hade vi nog uppskattat det vädret lite och sett det som ett mysigt avbrott i solandet? Så där som man ju oftast gör om det blir några regniga dag mitt i en fantastisk högsommar!? Hoppas ni får sol resten av resan!

      Radera
    2. Tack! Måste bara berätta att vi hade SOL idag. Sol och kanske +15 grader. Ser att jag verkar som värsta neggot i min kommentar ovan men jag var bara lite bitter på vår otur med vädret... Och så passar jag på att skicka lite pepp till Malmö. Och ett tack. För att du ofta skriver så bra. Om stort och smått. Om vardagligt och storslaget. Om ljus och mörker. Läser ofta men kommenterar sällan.

      Radera
  4. Asså, vilken skillnad på bara drygt 20 mil! Vi har inte varit i närheten av gröna gräsmattor och blommor det här året. Och gu' vad snygg du är t o m i grodperspektiv. Det är det tamejfasen inte många som är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla blommor dog nog här också nu :(

      Radera
  5. Vi har stor gäststuga! Eller Ohana, som vi säger här på ön.... ;)

    SvaraRadera