söndag 2 april 2017

Alltid tyst och glad på stillbild iaf!

 

Mysglad på bild men ni som känner till uttrycket "terrible two", ni vet vad som pågår här hemma. Ni andra kan låtsas som ingenting och ägna er hjärnkapacitet åt trevligare saker än att försöka förstå hur någon kan bli så in åt helvetes kränkt av att behöva ta på sig skor innan man lämnar hemmet.

Jag funderar väldigt mycket på hur jag kan underlätta för mina barn och se hur de olika utvecklingssprången faktiskt gör nytta och ger... ja, men utveckling. Men ofta fattar jag inte alls hur evolutionen tänkte med detta. Hade det varit på stenåldern så hade dinosaurierna ätit upp dom för länge sen, de har ju ingen självbevarelsedrift ALLS. Noll, zero, nada.

För att citera min kompis Caisa på Instagram: "Man är den enda nyktra bland fyllon med alldeles för bra självförtroende" och precis så känns det. Som alla de där festerna när man varit tvungen att hänga på till slutet nykter pga typ chaufför, fast upphöjt till tretusen. Skönt med måndag så man får vila ut lite på jobbet MEN SÅ FÅR MAN VÄL INTE SÄGA I DET HÄR LANDET LÄNGRE.

2 kommentarer:

  1. Trotsen lär ungarna att inte ta skit, att inte bli fega dickedockor! Ser man det så är trotsen awesome, ju mer desto bättre! (Men inte så kul för föräldrarna!
    /Ida - mamma till megatrotsig liten Stig (och hans syskon) ;)

    SvaraRadera
  2. Jo det får man. Tack gode gud för förskolan!

    SvaraRadera